پادشاه بلژیک ابراز تاسف برای خشونت در حکومت استعماری

توسط: AP | بروکسل | منتشر شده در تاریخ: 30 ژوئن 2020 9:04:38 pm بلژیک پادشاه فیلیپ و ملکه ماتیلد باز

توسط NEWSATROPAT در 10 تیر 1399
توسط: AP | بروکسل | منتشر شده در تاریخ: 30 ژوئن 2020 9:04:38 pm
Belgium King Philippe, violence in colonial rule, Democratic Republic of the Congo, george floyd, world news, indian express بلژیک پادشاه فیلیپ و ملکه ماتیلد بازدید از موسسه طب گرمسیری در آنتورپ, بلژیک روز سه شنبه 23 ژوئن 2020. (AP Photo/ویرجینیا مایو)

برای اولین بار در بلژیک تاریخ یک پادشاه حاکم ابراز تاسف شنبه برای خشونت انجام شده توسط قدرت استعماری سابق زمانی که این حکومت بیش از آنچه که در حال حاضر جمهوری دموکراتیک کنگو.

در نامه ای به رئیس جمهور کنگو فلیکس Tshisekedi که منتشر شد در سالگرد 60 از کشور آفریقایی استقلال بلژیک پادشاه فیلیپ منتقل تاسف عمیق خود را برای اعمال خشونت و ظلم و ستم و درد و رنج و تحقیر" تحمیل بلژیک کنگو.

"بیشتر به تقویت روابط و توسعه حتی بیشتر پربار دوستی ما باید قادر به صحبت کردن با یکدیگر در مورد ما تاریخ مشترک در همه حقیقت و آرامش" فیلیپ نوشت.

فیلیپ نامه فرستاده شد در حال رشد در میان خواسته است که بلژیک ارزیابی مجدد استعمار گذشته است. در پی اعتراضات علیه نابرابری نژادی باعث مارس 25 مرگ جورج فلوید در ایالات متحده چندین مجسمه از شاه لئوپولد دوم که مقصر مرگ میلیون ها آفریقایی در بلژیک حکومت استعماری تخریب شده است. درخواست نام برای بلژیک به حذف تمام مجسمه از شاه سابق.

یک مجسمه نیم تنه از لئوپولد دوم انتظار می رود که گرفته شده از صفحه نمایش بعد از سهشنبه در شهر گنت به دنبال تصمیم از مقامات محلی. در اوایل این ماه مقامات منطقه ای نیز وعده داده تاریخچه دوره اصلاحات را بهتر توضیح شخصیت واقعی استعمار.

تاریخ ما ساخته شده است که از دستاوردهای مشترک, اما, همچنین شناخته شده قسمت دردناک. در زمان دولت مستقل کنگو اعمال خشونت و ظلم و ستم متعهد شدند که هنوز وزن در جمعی ما حافظه" فیلیپ نوشت: با اشاره به مدت زمانی که این کشور بود به بخش خصوصی توسط لئوپولد دوم از سال 1885 به سال 1908.

دوره استعمار است که به دنبال آن نیز باعث درد و رنج و تحقیر فیلیپ اذعان کرد.

لئوپولد حکومت کنگو به عنوان fiefdom وادار بسیاری از مردم آن را به بردگی برای استخراج منابع خود را برای سود شخصی.
او در اوایل حکومت شروع در سال 1885 بود معروف آن خشونت است که برخی از کارشناسان می گویند چپ به عنوان بسیاری از 10 میلیون نفر مرده.
پس از مالکیت خود را از کنگو به پایان رسید و در سال 1908 او دست کشور آفریقای مرکزی بیش از به دولت بلژیک که در ادامه به قانون بیش از یک منطقه از 75 بار اندازه آن تا کشور آفریقایی مستقل شد و در سال 1960.

"من می خواهم به بیان ترین و عمیق ترین تاسف برای این زخم از گذشته درد است که امروز دوباره توسط تبعیض است که همه بیش از حد در حال حاضر در جوامع" پادشاه نوشت و اصرار دارد که او مصمم است برای حفظ مبارزه با تمام اشکال نژادپرستی است."

فیلیپ همچنین با تبریک رئیس جمهور Tshisekedi در سالگرد 60 از استقلال ruing این واقعیت است که او قادر به حضور در جشن است که او دعوت شده بود به دلیل بیماری همه گیر کوروناویروس.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن