به عنوان پاکستان یخچال ذوب موج تلاش برای کاهش خطر سیل کشیدن

توسط: رویترز | اسلام آباد | انتشار: 8 ژوئن 2020 10:29:29 am این منطقه یکی از 24 دره در شمال پاکستان

توسط NEWSATROPAT در 19 خرداد 1399
توسط: رویترز | اسلام آباد | انتشار: 8 ژوئن 2020 10:29:29 am
Antarctica glaciers, Antarctica glaciers melting, Antarctica losing ice, NASA Antarctica study, NASA Antarctica melting glaciers, Totten Glacier این منطقه یکی از 24 دره در شمال پاکستان برنامه ریزی شده برای دریافت هشدار در سیستم های بین 2018 و 2022 برای دریاچه یخبندان فوران سیل با استفاده از میلیون دلار کمک مالی از صندوق اقلیم سبز. (بازنمودی/فایل)

اواخر ماه گذشته ساکنان روستای Hassanabad در پاکستان کوهستانی هونزا منطقه متوجه سیلاب به سرعت در حال افزایش است در جریان اجرا می شود که در نزدیکی خانه های خود حمل آب از قوی Shishper یخچال.

"این جریان آنقدر زیاد است که آنها فرسایش زمین و به 10 پا از خانه و خانواده خود را. ما تخلیه گفت:" غلام قدیر یکی از ساکنان این روستا است.

متعاقب آن سیل حمل تخته سنگ بزرگ از ذوب یخچال های طبیعی تخریب گیلاس زردآلو و گردو, باغ, بسیاری از خانواده ها بستگی دارد و در سمت چپ خانه های ترک خورده, 16 خانواده در چادر و محلی آبیاری و برق آبی سیستم آسیب دیده است.

"سیل آب شکست تمام دیوارهای حائل ساخته شده بودند که در سال گذشته به منظور حفاظت از روستا" قدیر گفت: تامسون رویترز بنیاد توسط تلفن.

"در حال حاضر وجود دارد یک دره درست در کنار خانه های ما و زندگی ما در ترس از یکی دیگر از سیل."

این منطقه یکی از 24 دره در شمال پاکستان برنامه ریزی شده برای دریافت هشدار در سیستم های بین 2018 و 2022 برای دریاچه یخبندان فوران سیل با استفاده از $37 میلیون دلار کمک مالی از صندوق اقلیم سبز.

اما کار به تاخیر افتاده است به عنوان یک نتیجه از تفاوت بین همکاران – U. N. برنامه توسعه و پاکستان و وزارت فدرال تغییر آب و هوا – و همچنین با تغییر دولت و در حال حاضر کروناویروس گفت: Ayaz Joudat ملی برنامه مدیر پروژه.

"تاخیر است تا حدی به دلیل شیوع COVID-19 و تا حدودی به دلیل UNDP-پاکستان نمی خواهد نهایی توافق نامه امضا شده با وزارت آب و هوا تغییر می دهد که ما نظارت بر استخدام کارکنان و مسائل دیگر" او گفت: تامسون رویترز پایه و اساس است.

که تاخیر اما به تازگی حل و فصل شود, او گفت:, و استخدام در حال حاضر آغاز خواهد شد در پایان ماه ژوئن با هدف نصب اولیه سیستم های هشدار دهنده بر روی یخچالهای طبیعی سپتامبر.

امان الله خان, UNDP-پاکستان دستیار مدیر کشور توافق کردند که تاخیر در پروژه در حال حاضر "و در حال اجرا".

ذوب شدن یخچالهای طبیعی

با بیش از 7000 پاکستان بیشتر یخچالهای طبیعی از هر نقطه به جز مناطق قطبی.

اما تغییر آب و هوا است که "دور خوردن هیمالیا یخچال های طبیعی در چشمگیر رای" در یک مطالعه منتشر شده در سال گذشته در مجله علم پیشرفت اشاره کرد.

به عنوان یخچال یخ ذوب می شود, آن می تواند جمع آوری در دریاچه یخبندان که در معرض خطر ترکیدن خود را از طریق بانک ها و ایجاد مرگبار سیل فلش پایین دست در مکان هایی مانند Hassanabad.

بیش از 3000 از این دریاچه شکل گرفته بود به عنوان 2018 با 33 از آنها را در نظر گرفته خطرناک و بیش از 7 میلیون نفر در معرض خطر پایین دست با توجه به برنامه توسعه ملل متحد.

در تلاش برای کاهش خطرات خلبان بودجه از U. N. انطباق صندوق از 2011-2016 برای پرداخت دو دریاچه فوران سامانه هشدار سیل و حفاظت از دیوار و جامعه آمادگی تلاش در منطقه چترال و در گلگت بلتستان منطقه است.

پروژه جدید با هدف نصب سیستم های مشابه در 15 منطقه در شمال پاکستان و ایجاد زیرساخت های دیگر برای کاهش خطرات از جمله سیل دیوار در روستاها مانند Hassanabad.

خطر پیش رو

شهزاد Baig, دستیار مدیر گلگت بلتستان مدیریت بحران اقتدار در هونزا گفت: سیل اخیر در Hassanabad موجب شد نه توسط یک نمونه یخبندان دریاچه فوران اما سریع ذوب شدن یخچال های طبیعی.

که ذوب است به احتمال زیاد به انتخاب کنید تا در طول ماه های تابستان گفت و اشاره کرد که "ماه ژوئن تا سپتامبر خطرناک خواهد بود" به ویژه پس از یک زمستان بارش برف سنگین.

Baig که در طول پرواز Shishper یخچال در یک هلیکوپتر به تازگی برای یک نگاه گفت: یخ هنوز هم فاقد یک هشدار دهنده مانیتور برای فوران سیل هر چند به عنوان اولین گام پاکستان هواشناسی گروه تا به حال نصب یک ایستگاه خودکار هواشناسی در ماه ژوئن گذشته.

"یک UNDP-پاکستان تیم آمد در سال گذشته به مطالعه یخچال و بحث وجود دارد یک (خودکار) سیستم هشدار دهنده بود که نصب کردم اما هیچ اقدام گرفته شده است," او گفت:.

در اواخر ماه مه مجلس شورای ملی پاکستان, مدیریت بحران, سازمان هشدار داد که گلگت بلتستان منطقه دریافت کرده بود یک سوم بارش برف بیشتر از حد نرمال در طول زمستان که می تواند در بالا بردن ریسک سیل.

ساکنان Hassanabad گفت: کار برنامه ریزی شده در یک سیستم هشدار دهنده نمی تواند به زودی به اندازه کافی به عنوان گرمای تابستان افزایش سطح تهدید.

"ما اهمیتی نمی دهند در مورد تمام این نوار قرمز اداری. ما فقط می خواهم بهتر محافظ دیوار برای ما ایجاد کرد و مناسب سیستم های هشدار دهنده زود" قدیر گفت.

"این تابستان آینده وجود خواهد داشت بیشتر و جاری شدن سیل مردم را رنج می برند".

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن