آخرالزمان مرمت و ظهور: سه اسطوره های ما برای کمک به حرکت به یک بحران

Covid-19 درست است تحولات ناگهانی و عمده بسیاری از ما تا کنون دیده اند. این بحران با لایه های چندگانه - یک بیما

توسط NEWSATROPAT در 2 تیر 1399

Covid-19 درست است تحولات ناگهانی و عمده بسیاری از ما تا کنون دیده اند. این بحران با لایه های چندگانه - یک بیماری همه گیر است که می تواند در نهایت باعث شود که میلیون ها نفر از مرگ و میر اقتصادی فاجعه به مراتب بدتر از زمان رکود بزرگ; و زمان اجتماعی و فرهنگی تحول اعم از روحی و روانی اثرات مستند (مانند تنهایی و اضطراب و خستگی و غم و اندوه) به زمان سیاه زندگی ماده تظاهرات.

اما برای همه است که ما ممکن است احساس ما در وضعیت بی سابقه ای انسان مواجه اند تغییرات در طول تاریخ ما است. اجداد ما می دانستم که در مورد چالش های مطرح شده توسط لحظات بحران عمیق و آنها را به مقدار زیادی به ما بگویید در مورد چگونه ما ممکن است پاسخ. به طور خاص آنها می دانستند که در چنین لحظات افسانه ها - داستان های به اشتراک گذاشته شده استفاده می کنیم تا درک بهتری از جهان - به خصوص مهم است.

در این نیز بگذرد, یک گزارش جدید از جمعی روانشناسی پروژه با همكاري کاسپر منوده Kuile و Ivor Williams, ما در سه نوع از اسطوره ها کمک کرد که اجداد ما برای ایجاد حس از بحران هایی که در حال فوران کننده در فرهنگ عامه یک بار دیگر:

  • آخرالزمان اسطوره ها – داستان های که در آن چیزی است که نشان داد;
  • مرمت افسانه ها – داستان های که در آن چیزی است که شفاو
  • ظهور اسطوره ها – داستان های که در آن چیزی است که متولد شده.

هر سه با قدرت مربوط به Covid-19 و هر یک از آنها نیز شامل مهم عقل در اطراف مسائل مربوط به عدالت و قدرت – مسائل که در آن زمان اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس هستند درخشان نور قوی.

بیایید شروع با آخرالزمان اسطوره ها است. ما اغلب فکر می کنم 'آخرالزمان' به عنوان یک مترادف برای پایان جهان است. آن سخت است برای دیدن چرا. کتاب وحی پر از طاعون و وبا آتش و گوگرد قبل از قضاوت صورت می گیرد. در خود ما بار کل یک نوع از داستان و فیلم اختصاص داده شده است به تصور آخرالزمانی آتی مانند جنگ جهانی Z, جاده, من افسانه هستم, 28 روز بعد و بسیاری دیگر.

در واقع هر چند آخرالزمان به معنی چیزی به مراتب ظریف تر و جالب از پایان دنیا. آن را اشاره به ایده رونمایی از چیزهایی که آنها واقعا هستند - وحی است.

مقدار است که در حال حاضر نشان داد. برای مثال واقعی 'کلید کارگران در اقتصاد ما و چگونه اغلب آنها کمترین پرداخت حداقل قابل مشاهده است و بیشتر به حاشیه رانده میان ما. این آسیب پذیری که با وابستگی متقابل ما نیز در آینده به تمرکز واضح تر. به عنوان زیست شناس تکاملی کارل Bergstrom آن قرار می دهد: "ما ممکن است در عمل مانند ما همه در این با هم اما در یک بیماری همه گیر آن را دوست دارم یا نه, ما هستند."

عمق و تداوم ساختاری بی عدالتی و نژاد پرستی و ظلم و ستم شده نشان داد در پی جورج فلوید قتل با ما همدستی در سیستم امتیازی است که ما موفق به چالش و تبدیل. در روان کارل یونگ اصطلاحات وجود دارد عمیق "سایه کار" انجام می شود در اینجا به عنوان ما مجبور به مقابله با همه چیز را در خودمان و جوامع ما از آن ما ترجیح می دهند به دور نگاه کنید.

دوم در نظر اسطوره از مرمت که از جهان ساخته شده کل دوباره. در این داستان چیزی اساسی را اشتباه رفته است. جامعه جهانی و یا حتی کیهان دچار زخم و یا پارگی در نظم طبیعی چیزها. اغلب که زخم ایجاد شده است توسط خود ما حرص و آز و یا حماقت و مگر ما می توانیم آن زخم التیام یابد ما در معرض خطر از دست دادن همه چیز است.

این قوس داستان از کتاب مقدس یک حماسه آغاز می شود که با بشریت اخراج از باغ با درخت زندگی در آن مرکز به پایان می رسد و با همان درخت ترمیم به اورشلیم جدید در فصل آخر از وحی است. همچنین بر اساس بسیاری از محبوب ترین آثار داستانی و فیلم های زمان ما, از جمله جنگ ستارگان; شیر, جادوگر و کمد لباساست; هری پاتر حماسه; ارباب حلقه ها; یخ زده و تاریک خود مواد.

همه این داستان ها مشتق از اسطوره ها در مورد یک پیمان که تشکیل شد در ابتدای زمانی که کیهان ایجاد شد. هدف آن بود به نگه دارید ایجاد هم با دریا در جای مناسب آن آب و هوا در تعادل و ستارگان در مدار خود. طرفداران جنگ ستارگان را نقطه شباهت با "زور" است که به عنوان Obi-Wan Kenobi مشاهده در جنگ ستارگان (قسمت 4), "ما را احاطه کرده و نفوذ ما; آن متصل کهکشان با هم."

مهمتر اینکه این میثاق می تواند شکسته شود و به خصوص از طریق جهل و بی عدالتی و یا بت پرستی - پرستش چیزهای بی جان ساخته شده توسط دست بشر. وقتی این اتفاق برای درمان شفا نقض و بازگرداندن کیهان به آن حق دولت است که یک فرایند شناخته شده به عنوان کفارهکه مراکز در اقدامی نمادین از خود گذشتگی.

این یکی دیگر از عود تم محبوب داستان به عنوان دیده می شود در خود گذشتگی از هری در یادگاران مرگ; از Obi-Wan در جنگ ستارگان (و Darth Vader در بازگشت جدای); از هر دو گندالف و فرودو در ارباب حلقه ها; اصلان در شیر, جادوگر و کمد لباس; آنا در پایان منجمد و از را و شلیاق ورود به زمین مرده برای آزادی زندانیان وجود دارد در خود مواد تیره.

در همه این موارد از خود گذشتگی به ارمغان می آورد همه چیز را به تعادل و باعث می شود جهان دوباره تمام. قدرت است که زندانی یا فریفتن ما را نابود و یا شکست خورده است. تصاویری از زمستان و یا فاجعه زیست محیطی جایگزین هستند کسانی که از شکوفایی و مقدار زیادی. و کسی قربانی – آیا Gandalf, هری, آنا, Obi-Wan, اصلان لیر خواهد شد یا عیسی – زنده.

در شرایط روانی چنین اسطوره اشاره به نیاز به قربانی بتواند نفس است که همیشه می خواهد بیشتر. اما آنها نیز یک نقطه سیاسی مورد نیاز برای عدالت ترمیمی - نوعی که فراتر از صرف عذر خواهی نسبت به انجام همه چیز ممکن است به درمان متداول آن انجام شده است. به عنوان مثال می توان تجدید میثاق بین نسلی بین جوان و پیر شده است که در فرسایش.

جوان مردم را به سختی دهه hallmarked با دستمزد رکود غیرقابل تحمل مسکن, بدهی دانشجویان و سهم نامتناسب از زیر بار ریاضت اقتصادی و همچنین بلندی سایه از مسائل که به شکل بقیه زندگی خود را مانند مبارزه با تروریسم در اروپا و تغییر آب و هوا. این به نوبه خود منجر به افزایش polarisation بین نسل ها با آخرین انتخابات پارلمانی بریتانیا تقسیم بر سن به جای کلاس خطوط و رشد سریع از بین نسلی از نظر سوء استفاده مانند 'برف' و 'OK, boomer.'

در حال حاضر مستندات در حال دیدن افراد جوان را به یک ضربه بزرگ به آموزش و پرورش و ظرفیت درآمد به منظور حفاظت از افراد مسن تر از ویروس. اگر این عمل از همبستگی و از خود گذشتگی به رسمیت شناخته شده است و متقابلا اگر نسل های قدیمی تر با استفاده از قدرت سیاسی خود را به عقب بلند پروازانه عمل در آموزش و پرورش و تغییر آب و هوا به عنوان مثال و یا مایل به استفاده از خود را بالاتر دارایی مالکیت به پرداخت سهم عادلانه تر از هزینه کمک مالی -- این می تواند ثابت کند بسیار ترمیمی. اگر از سوی دیگر افراد جوان احساس قربانی خود را به عقب پرتاب شده در چهره خود را و سپس polarisation خطرات گرفتن حتی بدتر است.

در نهایت وجود دارد ظهور اسطوره ها است. در حالی که اسطوره ای عمل می کند از خود گذشتگی معمولا منجر به تولد دوباره نیست این نوع تولد است که در آن همه چیز می رود به راه قبل از آن بود. در عوض کسانی که در حال احیا دوباره تغییر برای این داستان های تولد جدید و نه فقط شفا ،

هنگامی که عیسی زنده است او می رود در ابتدا به رسمیت شناخته نشده توسط مریم مجدلیه و شاگردان خود. زمانی که Obi-Wan بازده در جنگ ستارگاناست در بدن مادی. وقتی که گندالف دوباره در ارباب حلقه ها از آن به عنوان گندالف سفید نه گندالف خاکستری.

این تشابه با تروما روانشناسی که صرفا که شفا از تروما است زیرکانه تر از به سادگی 'ثابت' بازگشت به قبل از تروما دولت است. در عوض افرادی که جان سالم به در ضربه دوباره تغییر تجربه و در یک موقعیت به ببینید که چگونه آن را ساخته شده است که آنها را بیشتر انعطاف پذیر به جای آسیب پذیر تر قادر به زندگی می کنند در حال حاضر به جای اینکه غرق گذشته است.

این بینش می تواند کمک به ما برای حرکت در یک لحظه مانند امروز که در آن انواع جمعی تروما فوران هستند تا خواستار بود نشان داد و شفا قبل از ما می توانید پیدا کردن راه ما را به چیزی جدید. این لحظه ای است که شامل هر دو درونی و بیرونی کار - کار در خودمان ما تعصبات و پیشداوری در مورد چگونه ما در پاسخ به تهدید درک شده و چگونه ما می تواند به تعمیق همدلی برای دیگران; و کار در جهان برای رسیدگی به بی عدالتی و طراحی مجدد موسسات. تنها با انجام هر دو می تواند ما را در حرکت رو به جلو به عنوان یک بزرگتر " ما " به جای کوچکتر و بیشتر تقسیم آنها و ما.

همانطور که ما دست و پنجه نرم کردن با چند وجهی بحران Covid-19 نژاد پرستی و خشونت پلیس و عواقب خود را, ما باید به فکر از آنچه که نشان داد به خصوص در داخل آمریکا که در آن بسیاری ناراحت کننده است. ما نیاز به زنده ماندن به چه چیزی نیاز به شفا ترمیم یا atoned برای مکان های که در آن ما باید مسئولیت و استفاده از آژانس ما. و ما باید باردار از آنچه که متولد و از طریق ما است که ممکن است در عین حال کمک به ما برای شکستن از طریق به نوعی از آینده ما می خواهیم حتی به خیلی از شکستن در اطراف ما.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن