شهر دیگری ممکن است: جامعه ساختمان ثروت در کشور باسک

برای دهه شهرها شده اند ثروت اقتصادی headwinds که احساس خارج از کنترل جوامع محلی. د-صنعتی ریاضت و ظهور تجارت ال

توسط NEWSATROPAT در 20 تیر 1399

برای دهه شهرها شده اند ثروت اقتصادی headwinds که احساس خارج از کنترل جوامع محلی. د-صنعتی ریاضت و ظهور تجارت الکترونیکی را گود بسیاری از شهرهای ترک بالا خیابان ها بی ثمر است.

این بیماری همه گیر است اگر هر چیزی, تخلیه امید آینده ای بهتر برای اقتصاد شهر بیشتر خرد کردن کسب و کارهای محلی و entrenching دیجیتال شدن دستگاه در حالی که یک بار دیگر بالا بردن شبح از یک نسل زخم خورده با بیکاری است.

برای کسانی که تجربه کرده اند این چرخه اقتصادی قبل از وسوسه این است که به دنبال بزرگ بعدی سرمایه گذاری آمده است که آیا از دولت مرکزی و یا یک شرکت غول پیکر, سواری به شهر و یا هر دو. این تصور که بازیابی می تواند شروع با جامعه کنترل است و این پس از آن می تواند برای انطباق با بحران در آینده به طوری که پاره نیست همراه با فرآیندهای مخرب بیکاری و صنعتی دررفتگی به نظر می رسد مانند واهی به بسیاری از.

انتی یک شهر در مرکز کشور باسک را Gipuzkoa منطقه یک مثال از یک جامعه ثروت ساختمان رویکرد است که پدید آمده قوی تر از قبل از بحران است و به خوبی قرار داده شده برای انطباق با شوک از این بیماری همه گیر.

در سال 2011 El Pais زد و یک قطعه با عنوان "انتی, capital del empleo'. در آن زمان شهر بود نرخ بیکاری 5.4% پایین ترین از هر شهر با جمعیت بیش از 10 ، 000 نفر در سراسر اسپانیا. این یک عملکرد اقتصادی آن DNA: قوی بخش تولید است که عمدتا co-operative, اجرا, تولید پرداخت امن مشاغل در شرکت های که در حال – مهمتر – سازگار است.

تطبیق با بحران

Xabier Igartua است که رئیس جمهور از انتی شهر شورای امور مالی و اقتصادی-اجتماعی کمیته. او با این نسخهها کار پاره وقت برای شهرداری و پاره وقت در یک محلی تعاونی کارخانه. انطباق تعریف شده تا هر دو بخش از کار خود را پس از همه گیر آمار در اوایل ماه مارس.

"ما تا به حال به پاسخ در کارخانه ما با کاهش ما ساعت ها و حقوق و دستمزد adaptions چون فروش ما به طور ناگهانی سقوط یک شبه" او توضیح می دهد. "ما لازم نیست که زمان برای مبارزه در میان یک کسب و کار ما است بنابراین ما نیاز به ایجاد تغییرات در حال حاضر. اما از آنجا که ما یک تعاونی ما می توانیم این سازگاری سریع در حالی که به دنبال پس از هر یک از دیگر. ما کار کمتر اما ما به حفظ یک سطح پایه درآمد برای همه و حفظ شغل."

در این شورا وظیفه او این بود که شاید حتی بیشتر – چه در مورد خرده فروشان محلی کافه ها و رستوران ها در شهر است که تا به حال به طور ناگهانی بسته شده توسط lockdown? محلی دیجیتال تکنولوژی شرکت آهنربا قفس توسعه یک پلت فرم دیجیتال برای کسب و کارهای محلی خاموش شدن در طول بحران. خریداران می تواند خرید یک کوپن که ارائه 20% تخفیف در خرید در کسب و کارهای محلی. مقدار تخفیف را تحت پوشش شورای شهر.

بیش از €200,000 صرف شد در انتی مغازه از طریق پلت فرم های دیجیتال با شورای شهر پرداخت €40,000 به کسب و کارهای محلی برای پوشش تخفیف ارزش.

"به همین دلیل آهنربا پشتیبانی از کسب و کارهای محلی است زیرا آنها در زندگی انتی یکدیگر را می شناسند و فکر می کنند چه می تواند ما را به پشتیبانی'; آنها باید احساس مسئولیت به جامعه" Igartua می گوید. "آنها به ما آمد [در شورای] و به ما گفت:" این یک ایده عالی است, اما آنچه در مورد اگر ما به آنها انگیزه از طریق تخفیف و ما را پوشش تفاوت'.

"یک هزار نفر با استفاده از این سایت وجود دارد و تنها حدود 11,000 در انتی بنابراین شما می توانید تصور کنید; این بود تعجب آور برای همه و یک موفقیت بزرگ است.

"در حال حاضر ما سعی کنید به نوبه خود به یک دائم پلت فرم های دیجیتال در شورای شهر, وب سایت, و ما در حال کار با آهنربا به ساخت این."

در سطح شهری در کشور باسک محلی دولت مهم قدرت اقتصادی از جمله بیش از مالیات و قابل ملاحظه سرمایه گذاری بودجه. در سال گذشته انتی شهر شورای رهبری چپ طرفدار حزب استقلال EH Bildu, استفاده, شهروند, بودجه بندی روش به درخواست از ساکنان برای رای دادن در اولویت گزینه برای €500,000 سرمایه گذاری عمومی است. فرایند تقسیم شد به مرحله با شهروندان درگیر در هر مرحله ابتدا به تعریف گزینه ها برای سرمایه گذاری از طریق چهره به چهره و جلسات آن بودند باز به حضور و پس از آن در مرحله نهایی ساکنان رای خود را برای ده اولویت: آیا به سرمایه گذاری در بهبود روشنایی خیابان ها تمیز کردن رودخانه ها و بهبود دسترسی با صندلی چرخدار و غیره.

"همیشه جامعه می رود یک گام بیشتر از دولت" Igartua می گوید, توضیح آنچه که او خواستار شورا 'مدل جامعه'. "این کار ما را به toolbox اما از آن است که مردم محلی که با استفاده از ابزار.

"من فکر می کنم این است که راه های مختلف تفکر در مورد سیاست های محلی – که از شما حمایت جامعه برای تغییر همه چیز خود را دارند."

آن را تمام شده است قایقرانی ساده. در حالی که این تعاونی حفاظت از شغل خود و اعضای آنها نیز استخدام افراد غیر عضو بسیاری از آنها اجازه دهید که در بحران. بیکاری افزایش یافت و از 6% به 8% در شهر در چهار ماه از فوریه تا ماه ژوئن هنوز هم به طور قابل توجهی کمتر از نرخ در Gipuzkoa (11 درصد) جامعه خودمختار باسک (13%) و اسپانیا (15%) اما با این وجود یک افزایش سریع در یک شهر استفاده می شود به ثبات اقتصادی.

'طبیعت به ما هشدار داد'

بزرگترین کارفرما در شهر Ulma و Fagorدو بخش Mondragon شرکت گروه بزرگترین و مشهور ترین تعاونی که – به عنوان نام نشان می دهد – مستقر در نزدیکی Mondragon یک شهر بیش از انتی. Mondragon بیش از حد اقتباس شده است به سرعت به بحران تبدیل شدن به یک تامین کننده ماسک به دولت اسپانیا تقریبا یک شبه با یک قرارداد برای 340 میلیون ماسک در هر سال است. آنها همچنین شروع به تولید اتوماتیک ماسک برای مراقبت های ويژه محافظ پشت بام ها برای سلامت کارکنان خدمات و راه حل های پاتوژن-رایگان بهداشت از فضاها و سطوح.

"ما نیاز به تولید ملی در صنعت حفاظت بهداشتی و تجهیزات" ایکر Alberdi, مدیر کل از Onnera یک Mondragon تعاونی مستقر در Corboba در جنوب اسپانیا که منجر به آن ماسک تولید گفت: در El País. ساخت سرویس های بهداشتی در اسپانیا خواهد اطمینان حاصل شود که PPE بود "تنظیم به شرایط و مقررات بازار ملی".

در همان زمان Mondragon شرکت است که خود را متکی به بازار بین المللی است. خطوط تولید استفاده می شود برای تولید ماسک در Onnera ساخته شد در آن چینی تابعه در رکورد سریع زمان ورود در اسپانیا در اواخر ماه آوریل است. Mondragon کارگران در خارج از اسپانیا هستند co-operative اعضای. این یک عملی co-operativism.

همه احزاب قول حمایت از مشاغل در 12 جولای انتخابات با دولت باسک طرح 68,000 شغل از دست داده خواهد شد تا پایان سال افزایش بیکاری به 13.7%. انتخابات ناچار بود باریک تمرکز بر روی مشاغل متریک با تیتر تعهد حزب ملی باسک (PNV) بزرگترین در BAC به کاهش نرخ بیکاری به زیر 10 درصد در بعد پارلمانی مدت است. اما با 90 ٪ از همه ایجاد شغل در بس از سال 2013 که مشاغل موقت و کوچک از طریق یک طرح برای بهبود کیفیت کار این است که دقیقا یک اشتها آور آینده.

باسک نیز به رقابت با تنها 14.5 درصد از مصرف انرژی آن در حال حاضر که از منابع تجدید پذیر; بیش از نیمی از جمعیت آن را در سن 50 یا بالاتر توسط 2031; و 50 درصد از تمام مشاغل نیاز به تعویض تا پایان این دهه با توجه به تکنولوژی و تحول با توجه به Orkestra باسک موسسه برای رقابت است.

"این بحران تقویت این چالش ها" میرن Estensoro یک اقتصاددان در Orkestra می گوید. "در پاسخ به این ریکاوری نیاز به فکر در ترکیب با بزرگ اجتماعی و چالش های اقتصادی ما در این کشور است."

در واقع باسک به حال خود را در بحران زیست محیطی در فوریه قبل از همه گیر با سقوط از یک سایت دفن زباله در Zaldibar یک شهر در Vizcaya منطقه به کشته شدن دو نفر. اجساد هنوز پیدا نشده است, سقوط ناشی از سمی آلودگی هوا که ساکنان مجبور به ماندن در خانه یک ماه قبل از COVID مستند اعلام شد.

این PNV دولت منجر شد انتقاد برای آن آهسته پاسخ به بحران و یک بیانیه امضا شده توسط 84 باسک دانشگاهیان و چهره های فرهنگی گفت باسک مدل اقتصادی بود "خسته" و به نام "انرژی زیست محیطی و اجتماعی گذار".

"طبیعت به ما هشدار داد که برای تضمین قابل زیستن باسک خاک برای نسل های آینده" مانیفست آمده است.

Igartua و همکاران خود را از دست داده است تمرکز بر این چالش است. آنها به زودی به پرده برنامه ای برای کاهش زباله های صنعتی در این شهر از طریق یک "اقتصاد چرخه ای" مدل ساخته شده در مشارکت با شهروندان و شرکت های محلی است.

"ما می دانیم که ما می توانیم در همان راه با اگزوز منابع طبیعی, بنابراین بهترین راه این است که تا آنجا که ممکن است خود به اندازه کافی در جامعه," او می گوید.

انتی فراهم می کند برخی از خوش بینی است که یکی دیگر از شهر است که در آن جامعه هدایت راه خود را از طریق یک آینده که مطمئنا تعریف شده توسط امواج اقتصادی پارگی.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن