آندره Duda, لهستان محافظه کار رئیس جمهور, برنده دوره دوم پس از مسابقه تنگ

توسط: AP | ورشو | به روز شده: ژوئیه 13 سال 2020 6:00:10 pm آندره Duda متحد حاکم ملی قانون و عدالت (PiS

توسط NEWSATROPAT در 23 تیر 1399
توسط: AP | ورشو | به روز شده: ژوئیه 13 سال 2020 6:00:10 pm
آندره Duda متحد حاکم ملی قانون و عدالت (PiS) ، (منبع: رویترز)

رئیس آندره Duda, یک محافظه کار که فرار یک کمپین با ضد همجنس و ضد سامی لایههای دقت برنده دومین دوره پنج ساله در یک تلخی مبارزه آخر هفته, انتخابات شکست لیبرال ورشو شهردار با توجه به نزدیکی کامل شمارش آرا.

Duda حامیان جشن آنچه که آنها را دیدم به عنوان یک دستور مشخص از رای دهندگان برای او و جناح راست حزب حاکم که پشت او قانون و عدالت برای ادامه مسیر است که به کاهش فقر اما نگرانی که دموکراسی در معرض خطر است.

منتقدان و گروه های مدافع حقوق بشر ابراز نگرانی می کند که Duda پیروزی را افزایش illiberal گرایش نه تنها در خانه بلکه در درون اتحادیه اروپا که تلاش کرده است برای متوقف کردن یک فرسایش حاکمیت قانون در مجارستان تحت نخست وزیر ویکتور اوربان.

اوربان در روز دوشنبه ارسال شده یک عکس از خود را در Facebook, دست دادن با Duda در مجارستان مجلس با "براوو!" گرافیک بالا و یک دست نشان دادن یک "V" برای پیروزی و یک پرچم.

Zselyke Csaky یک کارشناس در مرکز اروپا با گروه حقوق بشر "خانه آزادی" گفت: Duda پیروزی می دهد حزب "اساسا مهار آزاد" تا زمانی که انتخابات پارلمانی در سال 2023 "به انجام دور با محدودیت در قدرت خود و تلاش در جهت از بین بردن لهستان مستقل نهادهایی مانند قوه قضائیه و یا رسانه ها."

دولت و کمیسیون انتخابات گفت: Duda بود 51.21 درصد آرا بر اساس تعداد رای از 99.97% مناطق. حریف خود Rafal Trzaskowski, ازمایش کرده با 48.79 درصد آرا.

نتایج نهایی انتظار می رود بعد از دوشنبه می تواند کمی متفاوت باشد اما Duda منجر شود به نظر می رسد غیر قابل بحث.

بسیار نزدیک مسابقه منعکس عمیق اختلافات فرهنگی در این اتحادیه اروپا کشور است.

آن به دنبال یک مبارزه تلخ توسط مسائل فرهنگ است که در آن دولت و رسانه های دولتی و نفوذ کلیسای کاتولیک روم همه بسیج در حمایت از Duda, یک محافظه کار اجتماعی و به دنبال استوک ترس از یهودیان و همجنسگرایان و آلمانی ها.

Duda نیز آشکار حمایت از رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن با آخرین دقیقه کاخ سفید دعوت در اواخر ماه ژوئن. مغلوب ساختن پیشی جستن ستایش Duda و گفت: "او را به انجام یک کار فوق العاده است. مردم لهستان فکر می کنم جهان از او است."

Duda انتخاباتی متمرکز بر دفاع از ارزشهای سنتی خانواده در عمدتا کاتولیک ملت از 38 میلیون نفر و در حفظ هزینه های اجتماعی سیاست.

این سیاست ها عبارتند از بسیار محبوب ماهانه جوایز نقدی از 500 zlotys (125 دلار) به ازای هر فرزند برای همه خانواده ها بدون در نظر گرفتن درآمد. آنها کمک به کاهش فقر در مناطق روستایی و با توجه به همه خانواده ها پول بیشتری برای خرج کردن.

Duda و حزب در قدرت پس از سال 2015 نیز مستحکم پشتیبانی در میان مسن لهستانی ها با کاهش سن بازنشستگی و معرفی سالانه جایزه نقدی به نام "13th بازنشستگی."

بسیاری از اعتبار قانون و عدالت برای ساخت خوب در وعده برای کاهش نابرابری اقتصادی که با این کشور در حال گذار از کمونیسم به یک اقتصاد بازار سه دهه پیش است. وجود دارد یک حس قوی در میان آنها که اقتصادی کمک بازگرداندن حس عزت را به زندگی خود را پس از چند دهه از مشکلات ناشی از جنگ کمونیسم و اقتصادی دررفتگی سرمایهداری است.

این حزب نیز دامن زده درگیری با اتحادیه اروپا با قوانین که به آن داده اند وسیع قدرت های جدید به بالای دادگاه ها و نهادهای قضایی. مقامات در بروکسل بارها ابراز نگرانی حکومت قانون در هر دو کشور لهستان و مجارستان که برای سال های بسیاری مورد ستایش قرار داد به عنوان موفق ترین جدید دموکراسی به ظهور از پشت پرده آهنین.

لهستان سیاستمداران پوپولیست در دو سال گذشته اغلب استفاده می شود شعارهای تبعیض علیه همجنسگرایان و دیگر اقلیت و حزب تبدیل شده و تلویزیون را به یک ابزار تبلیغاتی استفاده می شود در طول مبارزات انتخاباتی به ستایش Duda و بازیگران Trzaskowski در نور بد.

روز یکشنبه رای در اصل برنامه ریزی شده برای ماه مه بود اما تاخیر coronavirus بیماری همه گیر. مشارکت مردم بسیار بالا بود و در 68.1% نزدیک به یک رکورد در سال 1995 در نشانه ای از سهام به صورت قطب در هر دو طرف تقسیم شده است.

Trzaskowski سابق پارلمان اروپا نماینده مجلس که شروع به پریدن کرد به اواخر مسابقه گفت: او می خواست برای حفاظت از کشور و ارزش های دموکراتیک و متحد کردن جامعه تقسیم در حالی که حفظ محبوب رفاه سیاست. او به نمایندگی از میانه رو اپوزیسیون مدنی پلت فرم که در قدرت بود از سال 2007 تا 2015. این نظارت قوی رشد اقتصادی است اما در حال حاضر سرزنش های بسیاری برای اجازه دادن شکاف به رشد بین غنی و فقیر.

به عنوان نژاد محکم تر شد در هفته های اخیر Duda تبدیل شده و بیشتر به سمت راست در جستجوی رای. او در تصرف در حقوق همجنسگرایان به عنوان یک کلید تم افشاگری در مورد حقوق بشر در حرکت به عنوان یک "ایدئولوژی" بدتر از کمونیسم.

Trzaskowski به عنوان شهردار را امضا کرده بود تحمل اعلامیه برای همجنسگرایان مردم در شهرستان است که باعث شده در سراسر کشور واکنش در سال گذشته است. حزب حاکم, رهبر جرسلو Kaczynski محکوم کرد و دفاع از حقوق همجنسگرایان به عنوان یک خارجی و واردات است که تهدید لهستانی هویت.

اتحادیه اروپا را محکوم کرده ضد, گی, فن بیان و برخی از مقامات اتحادیه اروپا را به نام برای بودجه به توان انکار کرد به جوامع اعلام کرد که خود را به "همجنسگرایان رایگان" — عمدتا یک حرکت نمادین با هیچ قانونی اما معنی است که باعث ترس در میان همجنسگرایان زن و مرد.

Duda کمپین همچنین بازیگران Trzaskowski به عنوان کسی که از فروش لهستانی منافع به یهودی منافع ضربه زدن به ضد سامی استعارههای در یک کشور بود که در خانه به اروپا بزرگترین جامعه یهودی قبل از آن نابود شد توسط آلمان در جنگ ،

Kaczynski تصرف در Trzaskowski داشتن گفت: در گذشته که لهستان هنوز هم باید باز به یهودی خواستار جبران شود قبل از جنگ جهانی دوم اموال که از آنها کشف و ضبط شد و توسط آلمانی ها و بعد از آن کمونیست ها.

او گفت: هفته گذشته از آن ساخته شده یک سوال اگر Trzaskowski واقعا تا به حال لهستانی "روح" و "لهستانی قلب است."

Duda همچنین شدت انتقاد کرد و در یک آلمانی خبرنگار و تا حدودی آلمانی متعلق به تلخیص برای مبارزات انتخاباتی خود را پوشش ادعا شده است "یک حمله در این انتخابات است."

وزارت امور خارجه هفته گذشته احضار آلمان دیپلمات ارشد به شکایت در مورد پوشش در حالی که آلمان و دولت اصرار داشت که آن را به دنبال نفوذ در انتخابات و یا کار یک رسانه آزاد.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن