افغان سلامت کارگران به عمد هدف قرار داده در طول همه گیر: سازمان ملل متحد

توسط: | به روز شده: 22 ژوئن 2020 12:52:30 pm افغانستان امکانات مراقبت از بهداشت و سلامت کارگران کاه

توسط NEWSATROPAT در 2 تیر 1399
توسط: | به روز شده: 22 ژوئن 2020 12:52:30 pm
Afghan health workers deliberately targeted during pandemic: UN افغانستان امکانات مراقبت از بهداشت و سلامت کارگران کاهش یافته است قربانی "عمدی حملات هوایی در این کشور شیوع کروناویروس سازمان ملل گفت: در یک گزارش منتشر شده در روز یکشنبه.

افغانستان امکانات مراقبت از بهداشت و سلامت کارگران کاهش یافته است قربانی "عمدی حملات هوایی در این کشور شیوع کروناویروس سازمان ملل گفت: در یک گزارش منتشر شده در روز یکشنبه.

از سازمان ملل در افغانستان (یوناما) ثبت نام 12 اعمال خشونت با هدف قرار دادن کارکنان مراقبت های بهداشتی بین 11 مارس و آوریل 23. هشت نفر از آنها منسوب به طالبان در حالی که نیروهای امنیتی افغان مسئول سه.

اما وحشتناک ترین حمله که در سمت چپ 24 مرده هنگامی که یک بخش زنان و زایمان در کابل مورد هدف قرار گرفت که هنوز هم حل نشده و هیچ گروهی مسئولیت آن را.

"در زمانی که فوری بشردوستانه پاسخ لازم بود برای محافظت از هر زندگی در افغانستان هم طالبان و نیروهای امنیت ملی افغانستان انجام عمدی اعمال خشونت آمیز است که تضعیف مراقبت های بهداشتی عملیات" یوناما سر دبورا لیون در بیانیه ای گفت.

'هیچ بهانه ای'

"وجود دارد هیچ بهانه ای برای اقدامات است. ایمنی و رفاه مردم غیر نظامی باید یک اولویت" لیون اضافه شده است.

همانطور که از ژوئن 21, افغانستان ثبت کرده است 28,833 coronavirus موارد با 581 مرگ و میر. کمک های بین المللی سازمان در حال حاضر نظارت بر این کشور شیوع می گویند اعداد به احتمال زیاد بسیار بالاتر است.

گزارش سازمان ملل متحد اشاره کرد که عمدی اعمال خشونت در برابر امکانات درمانی از جمله بیمارستان ها و پرسنل مرتبط ممنوع تحت قوانین بین المللی بشردوستانه و مانند تشکیل جنایات جنگی است.

"ارتکاب حملات هدفمند در مراقبت های بهداشتی در طول COVID-19 گیر زمانی که منابع سلامت در حال حاضر کشیده شده و از اهمیت حیاتی برای جمعیت غیر نظامی است به خصوص قابل سرزنش" گفت: فیونا فریز یوناما رئیس حقوق بشر است.

سخنگوی طالبان Zabihullah مجاهد را رد کرد سازمان ملل متحد پیدا کردن و گفت: "ما در نظر نمی این اتهامات و گزارش می شود دقیق است." این گروه ادعا کرد که آن را محافظت امکانات بهداشتی است.

دولت افغانستان است نه اظهار نظر در گزارش سازمان ملل متحد.

خشونت در سراسر این کشور جنگ زده کاهش یافته و پس از سه روز آتش بس در مارس 24, اما مقامات در حال حاضر ادعا می کنند که شورشیان حملات افزایش یافته است در هفته های اخیر.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن