یک ویروس مرگبار از آفریقا کشتار اسب در تایلند

توسط: تابناک | به روز شده: مه 23, 2020 2:16:22 pm یک groomer با یک اسب در یک مشبک پایدار در تایلند ا

توسط NEWSATROPAT در 3 خرداد 1399
توسط: تابناک | به روز شده: مه 23, 2020 2:16:22 pm
A deadly virus from Africa is killing horses in Thailand یک groomer با یک اسب در یک مشبک پایدار در تایلند است. (منبع: جزوه/بلومبرگ)

زمانی که اسب ها به طور ناگهانی آغاز شده و در حال مرگ در تایلند به عنوان کشور قفل شده است برای جلوگیری از گسترش Covid-19 محققان می ترسید که باعث شد یکی دیگر از کشنده خفاش-borne virus است که می تواند کشتن انسان است.

"ما تا به حال هیچ ایده چه چیزی باعث شد آن گفت:" Nopadol Saropala صاحب یک مزرعه پرورش اسب در حدود 100 کیلومتر از پایتخت تایلند که از دست رفته 18 اسب در نه روز. "ما متوجه شدیم که بعدا آمد از گورخر ها که ظاهرا در حمل و نقل به چین است."

بیش از 500 اسب مرده اند پس از وقوع به نظر می رسد در اواخر فوریه. نمونه خون و تحليل دادهها در انگلستان در ماه مارس تایید شد افریقایی, اسب بیماری یک بیماری ویروسی شناخته شده نیست به ضرر انسان است اما, است که در میان گسترده کننده ی اکواينوس از جمله گورخر در آفریقا است. این بیماری گسترش گاز گرفتن midges با نشده بود شکسته در آسیا در بیش از 50 سال است.

این بیماری را ویران کرده است صاحبان اسب در تایلند و ارسال سیگنال دیگری به جهانی سلامت جامعه در مورد خطرات بالقوه حیات وحش تجارت است. حدود 70 درصد از ظهور بیماری های عفونی در انسان هستند زئونوز — انتقال از حیوانات به مردم است.

A deadly virus from Africa is killing horses in Thailand یک توده برنامه واکسیناسیون اسب را آغاز کرده است در تایلند است. (منبع: ایسنا)

شدت Covid-19 شیوع اندیشه به سرچشمه گرفته و در خفاش ها باعث شده است تا دولتها از آمریکا به استرالیا به افزایش بودجه برای مطالعات روابط بین حیوانات, انسان و محیط زیست به شناسایی پتانسیل contagions قبل از آنها پرش گونه است.

"جهانی امنیت زیستی محوری" گفت: علامت Schipp استرالیا رئیس دامپزشک و رئیس سازمان جهانی برای سلامت حیوانات. "پس از تاسیس, بیماری می تواند بسیار پر هزینه و دشوار است به از بین بردن و می تواند گسترش به کشورهای دیگر است."

تغییر آب و هوا

تغییر آب و هوا, رشد جمعیت, مصرف و فقر و جنگ و مهاجرت تمام عوامل در گسترش مدرن جهانی بهداشت مشکلات یک گروه از متخصصان نوشت و در مجله پزشکی لانست on May 16, خواستار یک ائتلاف چند رشته ای برای نگاه به Covid-19.

از سال 1980 چهار بیماری های همه گیر و یا بین المللی شیوع — سارس ابولا و ایدز و Covid-19 — شده اند به حیات وحش تجارت است. دیگر حیوانات محدود طاعون مانند bluetongue آنفلوآنزای و تب خوکی آفریقایی اضافه شده به هزینه های نصب از بیماری است.

"قوی تر سیستم نظارت به بخش هایی از حیات وحش به ویژه آنهایی که منبع بسیاری از این ویروس ها و, که ما ممکن است در تماس با, بسیار مفید خواهد بود" گفت: پیتر بن Embarek یک ایمنی مواد غذایی و حیوانات بیماری دانشمند با سازمان بهداشت جهانی در ژنو است.

در حالی که یک تای دولت تحقیقات همچنان ادامه دارد به ریشه های اسب بیماری شواهد به گورخر — حامل بدون علامت — که از نظر قانونی وارد شده و بدون نیاز به نمونه خون یا قرنطینه. که امنیت زیستی شکاف بسته شد در ماه گذشته.

یکی به صورت محلی ثبت شرکت های درگیر در واردات حیوانات از سپتامبر سال 2018 نیز شده بود صادرات آنها را به ویژه به چین با توجه به آوریل 7 بیانیه تایلند اداره پارک های ملی است.

"هیچ کس به فکر یک بیماری از آفریقا" گفت: Siraya Chunekamrai یک بانکوک-بر اساس دامپزشک درگیر در تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری است. "اول فکر کردم که به انتظار چیزی محلی است."

خفاش میوه

خفاش میوه در حال حاضر در تایلند شناخته شده برای حمل ویروس Nipah است که می تواند به آلوده کردن و کشتن انسان است. Hendra مربوط ویروس, است, همچنین شناخته شده به کشتن اسب. بر خلاف Covid-19 وجود دارد واکسن برای حفاظت اسب ها در مقابل هر دو بیماری آفریقایی اسب و Hendra.

یک توده برنامه واکسیناسیون اسب را آغاز کرده است در تایلند در حالی که همسایه کامبوج است نصب ریز بافته شده شبکه برای محافظت از اصطبل از کوچک مکیدن خون midges که گسترش این ویروس در یک روش مشابه که پشه انتقال بیماری هایی مانند تب دانگ و مالاریا.

"ما در حال همکاری با متخصصان پزشکی در دانگ که باید درک درستی از حشرات جنبش" گفت: Siraya که همچنین رئیس جمهور منتخب از جهان Small Animal Veterinary Association.

برای بسیاری از مرگ خود کننده ی اکواينوس به معنی از دست دادن معیشت. این بیماری را کشته است همه چیز را از اسب نر اصیل و racehorses به حیوانات خانگی و اسبان مورد استفاده در گردشگری.

A deadly virus from Africa is killing horses in Thailand Broodmares موقت مشبک paddocks. (منبع: جزوه/بلومبرگ)

2012 مطالعه پیش بینی فرضی معرفی بیماری آفریقایی اسب در هلند می تواند به عنوان بسیار به عنوان 232 میلیون یورو (254 میلیون دلار) در هزینه های مستقیم و غیرمستقیم ضرر و زیان به 284 میلیون یورو است. اصطبل نگهداری اسب برای مسابقه و ورزش های دیگر خواهد بود بدترین تحت تاثیر قرار. در تایلند یک تجربه مادر گزارش شده است که بیش از 60 اسب به ارزش حدود 100 میلیون بات (3.1 میلیون دلار).

اسب یخ

آن را نیز بسیار مهم برای صاحبان که در تایلند شناسایی منبع بیماری و توقف گسترش به سرعت به عنوان امکان پذیر است. اسب نمی تواند وارد و یا صادر شده از کشور به مدت حداقل دو سال از تاریخ آخرین عفونت یا واکسیناسیون.

در حالی که گورخرها وارد شد از نظر قانونی به دلیل گریز در قوانین بسیاری از کشورها در صورت افزایش خطر شیوع بیماری به دلیل رشد بازار سیاه به صورت غیر قانونی حیات وحش محصولات که اینترپل تخمین زده است که ارزش به اندازه 20 میلیارد دلار در سال است.

در میانمار که به دلیل داشتن مرز مشترک با تایلند و ضعف اجرای قوانین حفاظت از حیات وحش به معنی یک جریان ثابت از pangolins لاک پشت مار و خرس قطعات پرندگان و عاج قاچاق به کشور چین گفت: نه Myo Shwe متخصص در تجارت غیر قانونی مستقر در Chattin پناهگاه حیات وحش شمال ماندالای در مرکز میانمار.

"که ما را در معرض خطر بالا برای ظهور عفونی بیماری های زئونوز" گفت: آرى Myo Shwe. او گفت: حیات وحش معامله گران و بیماری و انتقالها سازمان تنظیم مقررات و پزشکی و دامپزشکی و کمک های اولیه گروه نیاز به کار با هم برای کاهش این خطر است.

شناسایی چگونه مرگبار اسب بیماری پریدم از آفریقا به تایلند کلیدی است برای حصول اطمینان از "درس های آموخته شده" گفت: Schipp در جهان سازمان بهداشت حیوانات. بدون یک تغییر عمیق در حیات وحش تجارت "در آینده همه گیر خواهد بود و محتمل است."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب