پارتیشن بندی هارد اکسترنال بدون نیاز به نرم افزار

فرض کنید یک لپ تاپ یا هارد اکسترنال خریده اید که فقط یک پارتیشن دارد یا هارد کامپیوتر خودتان را می خواهید فرمت

توسط NEWSATROPAT در 1 مهر 1401
فرض کنید یک لپ تاپ یا هارد اکسترنال خریده اید که فقط یک پارتیشن دارد یا هارد کامپیوتر خودتان را می خواهید فرمت نمایید و مجددا پارتیشن بندی کنید. ولی یادآور می شود که همین پوشه سیستم هنوز هم توسط همگی سیستم عاملهای مایکروسافت (البته از ویندوز 98 به بالا) شناسایی می شود. NTFS یا این که New Technology File System که اهمیت ویندوز NT به بازار آمد و می توانست اشکالات FAT یا این که FAT32 را در هاردهای تبارک از در بین بردارد و به تیتر یک پوشه سیستم برای هاردهای ظرفیت بالا و هاردهای سروری مورد به کار گیری قرار گیرد. پارتیشن بندی هارد دیسک Primary برای نصب سیستم استدلال کامپیوتر حتمی است. بر بر روی هر هارد دیسک حد عمده ۴ پارتیشن Primary می اقتدار تولید کرد. یکی از از سوالات متداولی که وجود همین می باشد که برای مثال آن گاه از خرید لپ تاپ استوک دل یا این که هر لپ تاپ دیگری آیا نیاز به پارتیشن بندی وجود دارد؟ جواب به همین سوال کاملا روشن است، بله. عمومی یک هارد به رخ فیزیکی از یکسری دیسک مغناطیسی ساخته شده میباشد که در فواصل زیاد قلیل روی همدیگر قرارگرفته اند و یک محور مرکزی آن ها را در جای خویش ثابت نگه می دارد. این صفحات حول این محور می چرخند و می توانند دیتاها مغناطیسی را در هر دو بر روی خود ذخیره کنند. برای قرائت و تایپ کردن دیتاها روی صفحه ها هدهایی تعبیه شده اند که قابل حرکت هستند.

آموزش انتقال فیلم و عکس از آیفون به کامپیوتر و لپ‌تاپ ایسوس

پس چنانچه هارد شما فضای مقداری دارد خوبتر می باشد که آن را پارتیشن بندی نکنید و به جای آن از یک هارد درایو اکسترنال استعمال کنید. ۲- پارتیشن بندی هارد پس از نصب ویندوز و به امداد نرم افزار Disk Management که همراه اهمیت همگی نسخه های ویندوز کارگزاشتن میشود. این فیلم کوتاه طریق پارتیشن بندی هارد در ویندوز را به سادگی تدریس خواهد داد . اهمیت دیدن این کلیپ ویدیو برای همیشه میتوانید درایو های خویش را حذف و تولید کنید. می‌توان یک پارتیشن داشت که شامل کلیه فضای ذخیره‌سازی بر روی درایو باشد یا همین که فضای موجود را به 20 پارتیشن متفاوت تقسیم نمود. در هر دو موقعیت بایستی دست کم یک پارتیشن بر روی درایو وجود داشته باشد. درایوهای متعددی یک پارتیشن دارند که از قبل تهیه و تنظیم شده است؛ اما کلیه ابزارهای ذخیره‌سازی وقتی هیچ پارتیشنی نداشته باشند به رخ یک فضای تخصیص نیافته آزاد هستند. به جهت راه‌اندازی عملی یک سیستم فایل و ذخیره هر نوع فولدر داخل یک درایو، می بایست آن را پارتیشن‌بندی کرد. به تیتر عضو مبتدی و تازه کار ویندوز، EaseUS Partition Master می‌تواند بهترین مورد برای شما باشد.
  • برای راه‌اندازی عملی یک سیستم فایل و ذخیره هر دسته فایل داخل یک درایو، باید آن را پارتیشن‌بندی کرد.
  • بهتر است حداقل گنجایش به جهت درایو C معادل ۱۵۰ گیگابایت باشد.
  • تعریف پارتیشن یک عدد از اولین مراحلی است که باید هنگام کارگزاری سیستم عامل تازه روی هارد شکل بگیرد.
  • ساده ترین نحوه پارتیشن بندی یک هارد نو یا هارد موجود به کار گیری از ابزار داخلی ویندوز است که Disk Management اسم دارد.
بهتر میباشد دستکم ظرفیت به جهت درایو C متساوی ۱۵۰ گیگابایت باشد. در این امر به جای کلام G هر حروف دیگری را که دوست دارید پارتیشن را مهم آن نام گذاری کنید، وارد کنید. حالا می بایست به ترتیب دستورات ذیل را وارد نمایید و آن‌گاه از هر امر سوییچ Enter را بزنید. بعد از اینکه گنجایش پارتیشن تازه را مشخص و معلوم کردید بر روی کلمه OK کلیک نمایید (به تصویر تحت توجه نمایید پارتیشن 4 تا شد). بایستی در این سطح به جهت درایو Strart up تان کمی را در مقیاس مگا بایت وارد کنید(البته % نیز میشه). Primery و بعد از آن Extended تولید میکنیم.وبرای حذف پارتیشن ها برعکس ایجاد اونا کار میکنیم. DELET (در بعضا کامپیوتر ها کلید دیگر) را پائین نگه دارید تا وارد Setup شوید. با همین طریق می‌توانید پارتیشن را به شکل FAT32 فرمت نمایید که سرعت آن نسبت به NTFS یا exFAT به خصوص روی سیستم‌های سابق تر بیشتر است. پارتیشن‌بندی کلیدی به کارگیری از ابزارهای گرافیکی در صورتی که از پروسه آن به لطف اطلاع داشته باشید، عمل تقریبا ساده‌ای محسوب می‌شود. هنگام کارگزاشتن یک سیستم‌عامل (چه ویندوز و چه لینوکس)، برنامه کارگزاری سیستم‌عامل یک کاغذ پارتیشن‌بندی ارائه میکند که در آن می‌توان پارتیشن‌های درایو را ایجاد، حذف، یا فرمت کرد و حتی تغییر تحول میزان داد. در همین صورت، همگی فضای مانده به شکل پارتیشن Extended در خواهد آمد و دیگر هیچ فضای خامی داخل هارددیسک باقی نخواهد ماند. به طور کلی اکثریت هارد دیسکهای پارتیشن بندی شده، حیاتی یک پارتیشن اولیهPrimary Partition سایت خبری یک پارتیشن افزوده شده Extended Partition و درایوهای منطقی Logical Drives که درون پارتیشن Extended قرار دارند، می باشد. در پنجره‌ بعدی می بایست مقدار فضای اختصاص نیافته جهت قرارگیری در پارتیشن نو را وارد کنید.

روش اجرا کردن و یا این که Mount فولدر ISO ایمیج در ویندوز 11

ابتدا عبارت Disk Management (مدیریت دیسک) را در منوی آغاز ویندوز وارد کرده بعد از آن گزینه‌ی Create and Format Hard Disk Partitions را انتخاب کنید. علاوه بر همین پیچیدگی کارگزاری ویندوز و نرم‌افزارها بر روی بقیه فضاهای پارتیشن شده ممکن هست فعالیت شما را دشوار تر کند. هارد درایو کامپیوتر یک عدد از قطعات با آن هست چون چه در وضعیت خاموش و چه واضح همگی دیتاها در آن ذخیره می‌شود. گرچه این قطعه بیشترین احتمال فساد را دارد اما نسبت به هزینه‌ای که برای آن صرف می‌شود، کارهای متعددی انجام می‌دهد. و بعد در محیط ویندوز اصلی رابط کاربری بی آلایش خیس ادامه پارتیشن بندی را ادامه دهید.

آیا بایستی هارد درایو را پارتیشن بندی کنیم؟

مسلم میباشد که طی مدت زمانه کمی شاهد عرضه هارد دیسک هایی اهمیت ظرفیت های بخش اعظم از 5 ترابایت برای مصارف خانگی خواهیم بود. «میثم لطفی» در رشته‌های ریاضیات کاربردی و مهندسی کامپیوتر به تحصیل پرداخته و دلداده فناوری است. وی در هم اکنون حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی حساس محوریت نرم‌افزار اساسی مجله فرادرس همکاری دارد.

مقایسه MBR و GPT از لحاظ پارتیشن بندی

استفاده بهینه از فضا در هر بستری منجر دسترسی بی آلایش تر، بهبود کیفیت و دوری از هدر رفتن بیهوده فضای مصرفی می شود. نظرات و پیشنهادات خویش را می توانید بصورت کامنت در ورقه رسمیاینستاگرام رایانه کمکقرار دهید. به جهت استفاده از Diskpart بایستی cmd را به شکل Run as administrator اجرا کنید، پس از اجرای خط دستور cmd در آغاز فرمان diskpart راتایپ نمایید و وارد برنامه diskpart شوید.

پارتیشن‌بندی در ویندوز 10 و دیگر ویندوز‌ها زمانی که سیستم‌عامل نصبه

اگر درایو شما حافظه بیش از 2 ترا دارد، وجود GPT لازم و واجب می باشد البته این مورد قضیه در مورد SSD صدق نمی کند. به شکل کلی اگر بخواهیم بگوییم، GPT در برابر حل مشکلات و خطاهای احتمالی عملکرد بهتری از خودش نشان می دهد و نیز مدیر پارتیشن بندی بهتری دارد. سیستم برهان های ویندوز ، 7، 8 و 8.1 و ویستا نسخه 64 لیست قیمت هارد اکسترنال سیگیت بیتی به سیستمی بر مبنای UEFI نیاز دارا هستند تا از یک درایو GPT بوت کنند. برتری GPT در همین آیتم عمده معین می شود، به همین عامل که یک سری نسخه برداری از بوت دیتا را در یک‌سری پارتیشن ذخیره سازی می کند. این نحوه سبب ساز می شود تا اگر یک پارتیشن کلیدی ایراد و نقصی مواجه شد، از پارتیشن های دیگر به جهت بازیابی استعمال کند. برای پیدا کردن آن، بایستی به زمان اجرای برنامه نصب، کلید های SHIFT + F10 را فشار دهید. یک عدد از نقاط قوت این برنامه، این هست که به شما اجازه میدهد هارد اکسترنال خویش را سوای فرمت، پارتیشن بندی کنید. به همین هارد اکسترنال تازه سامسونگ ترتیب، هیچ کدام از داده‌های شما در طول این فرایند، پاک نخواهند شد. خب هم اکنون که کلیدی مهم پاریتشن‌بندی هاردهای اکسترنال آشنا شدیم، زمانه آن هست که به موضوع اصلی مقاله به این معنی که روش‌های انجام همین فعالیت بپردازیم. فرض نمایید که قصد دارید درایوی اصلی گنجایش ۱۰۰ گیگابایت بسازید. چون اکثری از برنامه ها و آپدیت های ویندوز در این درایو ذخیره خواهند شد. و یا دستور Diskpart در محفظه CMD برای پارتیشن بندی به کار گیری کنید. استعمال از فرمان Diskpart در محفظه CMD و یا این که به کار گیری از UI کارگزاشتن ویندوز. در کاغذ باز شده می‌توانید لیست همه پارتیشن‌های موجود بر روی دستگاه خویش را بازدید کنید.

تعمیرات کامپیوتر ایسوس

قاعدتا برای درایو ویندوز و برنامه‌ها به 100 تا 150 گیگابایت فضا نیاز دارید که دارای تو‌جه به فضای موردنیاز شما و حجم هارد شما همین میزان می‌تونه کم‌تر یا این که بیش‌تر باشه. من در این نصیب قصد دارم شیوه پارتیشن‌بندی این ویندوز‌ها رو بگم اما حیاتی دقت به این‌که شیوه پارتیشن‌بندی در ویندوز‌های 7، 8 و 10 یکسانه، تنها یکی‌شون رو توضیح میدم. پس اگه از ویندوز دیگه‌ای استعمال می‌کنید، سریع کاغذ رو نبندید؛ فقط رنگ کادر در ویندوز‌های متعدد متفاوته و گزینه‌ها همون هستند. ما نیز به‌خاطر جدید‌تر بودن و قشنگ بودن ویندوز 10 از عکس‌های همین ویندوز استعمال می‌کنیم. خب بایستی بگم که هارد تازه به‌خودی‌خود کار نمی‌کنه و یک‌بار باید فرمت بشه و اگه پارتیشن‌بندی نشه، به هیچ وجه در قسمت درایو‌های فعال کامپیوتر سناریو دیتا نمیشه. اگه دقت کرده باشین و تا اکنون عمل شما به مرکزها کامپیوتری افتاده باشه، طوری از پارتیشن‌ بندی هارد غول بی‌شاخ ‌و دم ساختن که هر‌کی ندونه انگار همین دوستان خوب دارن آپولو هوا می‌کنن. برای انجام پارتیشن بندی و تقسیم هارد به چندین بخش روشهای گوناگونی وجود دارااست که در زیر به آن‌ها اشاره شده است. آکادمی هارد کشور ایران ،با 12 سال سوابق براق ، افتخار ارائه بهترین و شایسته ترین خدمات بازیابی اطلاعات در میهن عزیزمان کشور ایران را در کارنامه خود دارد. کتابراه منشا رسمی دانلود مکتوب الکترونیکیو دانلود مکتوب صوتیاست که قابلیت دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید مکتوب الکترونیک از شیوه تلفن همراه تبلت و رایانه به جهت شما مهیا می‌کند. شما با به کارگیری از کتابراه مدام و همگی جا به کتاب‌ها و کتابخانه خویش دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه به کارگیری کنید. در کتابراه به جهت کلیه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و... همچنین در کتابراه هزاران کتاب بدون‌پول نیز قابل دانلود است. در پنجره بعدی شما بایستی میزان پارتیشنی که می خواهید تولید کنید را معلوم کنید. مقداری که می خواهید را می بایست برحسب مگابایت وارد نمایید و بعد از آن سوییچ Next را کلیک کنید. شما می‌توانید تمام فضا را وارد نمایید ولی حساس این عمل فقط یک پارتیشن خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم فرمت MBR و GPT و تفاوتشان اهمیت یکدیگر را بصورت معمولی توضیح دهیم, در ادامه مهم آسام سرور ملازم باشید. به جهت پارتیشن بندی هارد در کارگزاری ویندوز، دو شیوه معلوم وجود دارد. استعمال از امر Diskpart.exe در گوشه و کنار CMD و یا به کار گیری از رابط کاربری کارگزاشتن ویندوز. اما شما می توانید پارتیشن بندی را به صورت کامل و یا این که به شکل ناقص انجام دهید. در صورتی که فقط درایو کارگزاشتن ویندوز یا درایو OS را ساختید، بایستی ادامه پارتیشن بندی را در گوشه و کنار ویندوز نصب شده و در Disk Management انجام دهید. از خصوصیات این فایل سیستم می قدرت به قابلیت رمزگذاری اطلاعات, محدود کردن دسترسی بر اساس کاربر، عدم محدودیت اندازه فایل و پارتیشن و دوری از نوشتن داده ها بر روی نقاط معیوب هارددیسک اسم برد. چندی بعد از آن مایکروسافت سیستم فولدر exFAT را همراه مهم ویستا SP1 ارائه کرد که قرار بود همراه مهم ویندوز ویستا ارائه شود .FAT32 سیستم فایلی می باشد که به جهت عمده اعضا ویندوز آشنا است. در ابتدا، سیستم ادله ویندوز 95 از FAT32 پشتیبانی می کرد و این مسأله تا ویندوز XP ادامه داشت. ولی FAT32 اهمیت ایراداتی بود که در سیستمهای مدرن خود را نشان داد. پارتیشن بندی اصلی مزایا و معایبی می باشد که هر فرد می بایست دارای در نظر گرفتن ویژگی‌های آیتم انتظار تصمیم به پارتیشن بندی هارد خویش کند یا این که خیر. بعد از آن از بوت نمودن DVD یا این که نشانه گر کارگزاری ویندوز به تراز ای از کارگزاشتن سیستم عامل ویندوز می رسید که باید درایو کارگزاشتن ویندوز را گزینش کنید. همین تراز در کلیه ورژن های ویندوز یکسان و پارتیشن بندی هارد در نصب ویندوز در این سطح واقعه می افتد. پارتیشن‌بندی چیزی نمی باشد که یک کاربر ساده هر روز اهمیت آن سر و فعالیت داشته باشد، اما در صورتی که بخواهید سیستم دلیلی جدید کارگزاشتن نمایید یا درایو جدیدی بر روی هارد کامپیوتر یا این که لپ‌تاپ‌تان بسازید، بایستی اصول اولیه‌ی پارتیشن‌بندی را بلد باشید. اگر به دنبال راهی برای ارتقای شتاب کامپیوترتان میباشید ممکن میباشد پارتیشن بندی به جهت شما مطلوب باشد. این شیوه کلیدی تفکیک سیستم عامل و نرم‌افزارها از سایر داده‌های بر روی هارددرایو، شتاب سیستم را ارتقاء می‌دهد. سپس بایستی به کمک حروف انگلیسی اسم پارتیشن را مشخص و معلوم کرد تا از سایر پارتیشن ها مختلفی گردد. افرادی که از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کنند قبل از ذخیره هر دسته داده و اطلاعاتی در پارتیشن های جدید می بایست یک بار آن را فرمت کنند. عضو بایستی از میان فایل سیستم های موجود یکی را تعیین و برچسب جدید برای پارتیشن تعین نماید. بعد از این کار و انتخاب گزینه perform a quick format عملیات پارتیشن بندی هارد به تمام می رسد. به طور مثال چنانچه فایل‌ها و دیتاها و برنامه های ویندوز را در کنار نیز و در درایو C ذخیره نمایید و اتفاقی به جهت ویندوز شکل دهد کلیه نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم از دست می‌روند و ممکن میباشد به بازیابی داده ها نیاز داشته باشید.
آخرین مطالب