هدف‌گذاری و مشاوره کنکور انسانی

در این مرحله از مشاوره در آزمون مشاوره کنکور انسانی، لینک منبع بد نیست نگاهی به رشته های محبوب داشته باشیم. یک

توسط NEWSATROPAT در 3 مرداد 1399
در این مرحله از مشاوره در آزمون مشاوره کنکور انسانی، لینک منبع بد نیست نگاهی به رشته های محبوب داشته باشیم. یکی از نگرانی های دائمی داوطلبان آزمون ورودی علوم انسانی و البته رشته های دیگر آزمون ورودی ، چشم انداز شغلی است. محبوب ترین رشته ها در آزمون ورودی علوم انسانی در واقع رشته هایی هستند که یا درآمد خوبی دارند یا در جایی که کار به راحتی پیدا می شود. به همین دلیل آشنایی با رشته های محبوب بسیار مهم است. نکته مهمی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که شما باید زمینه ای را انتخاب کنید که دوست دارید یا استعداد مشاوره کنکور انسانی آن را دارید. بنابراین قبل از انتخاب رشته حتما از کیفیت رشته های دانشگاهی ، مباحث و روشهای این رشته ها آگاه باشید. بارها و بارها ، نامزد بدون درک درستی از رشته ها ، رشته را انتخاب می کند و پس از قبول شدن در رشته ای که برای آن بسیار کار کرده است و دل شکسته است ، می فهمد که این رشته همان مشاوره کنکور انسانی چیزی نبود که به دنبالش بود. در این شرایط ، او مجبور است عمده خود را تغییر دهد یا چهار یا پنج سال را با هر بدبختی سپری کند. این مبحث را بیشتر در بخش انتخاب رشته باز خواهیم کرد. پس بیایید به سراغ رشته های محبوب کنکور علوم انسانی برویم.

رشته های محبوب کنکور علوم انسانی

مشاوره در آزمون ورودی علوم انسانی رشته های محبوب آزمون مشاوره کنکور انسانی ورودی علوم انسانی روش های مختلفی برای تعیین محبوب ترین دوره ها در آزمون ورودی علوم انسانی وجود دارد. اما یکی از رایج ترین آنها ، بررسی رشته هایی است که رتبه های برتر کنکور هر ساله انتخاب می شوند. در سالهای اخیر رشته های مختلفی - که البته بعضی اوقات به نیازهای بازار و بعضی اوقات به دلیل جو بستگی دارد - طرفداران بیشتری کسب کرده و در بازار بورس حضور داشته اند. بررسی امتحانات ورودی سالهای اخیر نشان می دهد مشاوره کنکور انسانی که محبوب ترین رشته های کنکور ورودی علوم انسانی عبارتند از: حقوق ، روانشناسی ، علوم قضایی ، آموزش راهنمایی و مشاوره ، آموزش زبان و ادبیات فارسی ، آموزش زبان و ادبیات عرب ، حسابداری ، فلسفه اسلامی و خرد ، آموزش ابتدایی ، مدیریت مالی ، مدیریت مشاغل و همچنین سایر رشته ها مانند علوم سیاسی ، جامعه شناسی ، مردم شناسی و مشاوره.

کدام آزمایش انسانی را انجام داده اید یا می خواهید؟

تست قلم گزینه آزمایش آزمایشی 2 آزمون سازمان سنجش آزمون ورودی آزمون سنج مشاوره کنکور انسانی مشاغل برخی از رشته های محبوب مشاوره در آزمون ورودی علوم انسانی در زیر خلاصه ای از برخی از رشته های محبوب تحصیلی است: فارغ التحصیلان رشته حقوق می توانند در مشاغلی چون حقوق ، حقوق ، کارشناس حقوق و دفتر اسناد رسمی فعالیت کنند. فارغ التحصیلان روانشناسی می توانند در مراکزی مانند رفاه ، اجرای قانون ، شهرداری ، زندانها و مراکز تصحیح و همچنین مراکز مشاوره ، مهد کودک ، بیمارستان و آموزش و پرورش فعالیت کنند. مشاوره کنکور انسانی یا در صورت دریافت مجوز از سازمان بهزیستی ، کلینیک ها و مراکز مشاوره و روانشناسی خود را تأسیس کنید. فارغ التحصیلان رشته مدیریت می توانند در بخشهای مدیریتی یا زیرمجموعه های دولت ، مؤسسات دولتی و خدماتی و یا حتی شرکتهای خصوصی بکار گرفته شوند. فارغ التحصیلان حسابداری می توانند در حسابداری مالی ، مدیریت مالیات ، بیمه و همچنین زمینه های مختلف مربوط به حسابرسی و حسابداری فعالیت کنند. مشاوره کنکور انسانی تقریباً همه شرکت ها ، بزرگ و کوچک ، به حسابدار احتیاج دارند و بسته به اندازه و پیچیدگی شرکت ها ، حساسیت حسابداری نیز افزایش می یابد.

شما لزوماً به رشته های محبوب علاقه مند نیستید.

البته باید توجه داشته باشید که این لزوماً دلیل نمی شود که رشته های محبوب را دوست داشته باشید. شما باید زمینه ای را انتخاب کنید که بهترین انتخاب شما در آینده باشد. این امکان وجود دارد که به عنوان مثال ، بسیاری از افرادی که به تحصیل حقوق می پردازند ، تنها بعداً متوجه شوند که با روحیه آنها سازگار نیست و تنها پس از ورود به دانشگاه و آشنایی با سایر رشته ها ، سایر رشته ها چشم خود را به خود جلب می کنند. مشاوره کنکور انسانی تازه وارد می فهمد که مثلاً قانون رشته مورد علاقه او نبود و او عاشق حوزه اقتصاد بود و با روحیه او مطابقت داشت. سعی کنید در تعیین اهداف خود گرفتار نشوید و در فضای مدارس یا جامعه گرفتار نشوید. اگر یک اقتصاددان موفق هستید ، قطعاً می توانید در وضعیت بسیار بهتری نسبت به یک دستمزد بدون حقوق و دستمزد قرار بگیرید. بنابراین به درستی و آگاهانه هدف گذاری کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن