مقایسه لیفان 820 با بسترن B50

بیشتر ما در عرصه خودروسازی چین را با کراس اوورهای پرطرفدارش می‌شناسیم. به هر حال در سال‌های اخیر که تولید

توسط NEWSATROPAT در 5 شهریور 1399


هشت آپلود
بیشتر ما در عرصه خودروسازی چین را با کراس اوورهای پرطرفدارش می‌شناسیم. به هر حال در سال‌های اخیر که تولید کراس اوورها روز به روز بیشتر شده چینی‌ها نیز مثل همیشه از فرصت استفاده کرده وحجم عظیمی از این خودروها را تولید می‌کنند. اما این کشور در زمینه سدان نیز کم نگذاشته و حسابی خودی نشان داده است. در این مطلب با دو رقیب چینی یعنی لیفان 820 و بسترن B507 آشنا خواهیم شد که بازار سدان‎های داخلی را شکست داده‌اند. اگر خودرو باز و خودرو دوست هستید همراه ما بمانید تا ببینیم قیمت لیفان 820 چقدر است، قیمت بسترن B50 چطور؟


مقایسه طراحی دو خودرو
درست است که لیفان یک سدان بوده اما بزرگی و ابهتش یادآور خودروهای انگلیسی است. در طراحی لیفان از آئودی و کیا کپی برداری شده است. اما متاسفانه با توجه به ظاهر بزرگش ابعاد لاستیک و رینگ‌های این خودرو مناسب نیستند.
با وارد شدن به کابین لیفان 820 حس آرامش و لوکس بودن را به راحتی دریافت خواهید کرد. اتاق لیفان نیز تا حدی کپی برداری از تویوتا کمری بوده که جادار بودن و بزرگ بودن را به خوبی می‌توان در آن احساس کرد. داشبورد این خودرو نیز از موادی با کیفیت ساخته شده است.
کاپوت کشیده و پهن، خطوط برجسته فراوان و گلگیرهای پف کرده زیبایی ظاهر این خودرو را دو چندان کرده است. البته کوچک بودن رینگ‌ها و لاستیک‌ها نسبت به ظاهر درشت این خودرو از ویژگی‌های منفی آن است. کابین بسترن نیز جادار و زیبا بوده و در نگاه اول با تجهیزات و امکانات خوبش نظر فرد را به خود جلب می‌کند.
ویژگی‌های فنی دو خودرو
موتور لیفان 820 از نوع 4 سیلندر و 16 سوپاپه با پیشرانه‌ای 4/2 لیتری بوده که قادر است 158 اسب بخار قدرت و 256 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نیرو از طریق گیربکس 6 دنده اتومات به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب لیفان 11 ثانیه بوده و در هر کیلومتر 7/8 لیتر بنزین مصرف می‌کند.
بسترن B50f نیز موتوری 4 سیلندر و 16 سوپاپه با 1598 سی سی حجم داشته که قادر به تولید 142 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس 6 دنده اتومات این خودرو می‌تواند سرعت 190 کیلومتر در ساعت را ایجاد کند که در 1/10 ثانیه از ثبات کامل به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در هر کیلومتر 6/6 لیتر سوخت مصرف می‌کند.


مقایسه امکانات و تجهیزات دو خودرو
هشت آپلود
لیفان 820 با داشتن سیستم‌های ترمز ABS، EBD، BAS و ESP و تعبیه 6 کیسه هوا امنیت نسبتا خوبی را داراست. از جمله امکانات رفاهی لیفان را می‌توان در سان‌روف، صندلی‌های چرم مجهز به سیستم‌های گرم کننده و تهویه مطبوع اتوماتیک خلاصه کرد که طرفداران زیادی دارند. راننده در حین رانندگی می‌تواند صندلی خود را در 6 جهت با گودی کمر به صورت برقی تنظیم کرده و در حین پارک خودرو به کمک سیستم ترمز پارک پدالی و سنسور دنده عقب به همراه دوربین عقب از رانندگی بی‌دردسری لذت ببرد. این خودرو نیز مجهز به سیستم استارت دکمه‌ای، ورود و خروج بدون کلید و سیستم ضد سرقت است که امتیازی خوب برای هر خودرو به حساب می‌آید. راننده لیفان قادر است تا از روی فرمان سیستم صوتی را کنترل کرده و به کمک کروز کنترل بیشتر بر رانندگی تسلط داشته باشد. از جمله دیگر امکانات این خودرو شامل موارد زیر هستند:
• مجهز به سیستم ISOFIX
• کمربندهای جلو پیش کشنده
• چراغ‌های هالوژن در جلو و چراغ های LED در عقب
• خاموش شدن چراغ‌های جلو با تاخیر
• مجهز به Day Light
بسترن B50F نیز مجهز به سیستم‌های ترمز جلو وعقب دیسکی، TCS، EBD و ABS است که به همراه 4 کیسه هوا در سطح امنیتی خوبی بوده اما لیفان از این لحاظ برتری دارد. با استفاده از سانروف، قطب نما، صندلی‌های چرم و نمایشگر داخل و خارج کابین لحظات خوبی در این خودرو خواهیم داشت. بسترن مجهز به سیستم هشدار دهنده باد لاستیک، آینه‌های گرمکن برقی و فرمان هیدرولیک راننده را از آن راضی نگه می‌دارند. سیستم تهویه مطبوع و سان سنسور نیز از امکانات خوب و رفاهی بسترن به حساب می‌آیند. از جمله دیگر تجهیزات این خودرو شامل موارد زیر هستند:
خروجی برای سرنشینان عقب
آزیر دزدگیر
کنترل فشار باد لاستیک‌ها
سنسور پارک عقب
مه شکن جلو و عقب
قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت
هشت آپلود
جمع بندی
سدان‌های چینی نیز می‌توانند خودروهای خوب و رضایت بخشی باشند مانند لیفان و بسترن؛ هرچند که این دو از اقبال خوبی در کشور ما برخوردار نبوده و بازی را به شاسی بلندهای هم وطن خود واگذار کردند. اما اگر به دنبال سدانی بی‌دردسر بوده که ظاهر زیبایش نیز شما را سربلند کند لیفان گزینه مناسبی است. اغلب جوانان تنوع گرا نیز بسترن را ترجیح داده که ظاهری اسپرت‌تر و البته جذاب دارد به نوعی که شاید در نگاه اول آن را با سدان‌های آمریکایی اشتباه بگیرند. پس اگر خودرویی به زیبایی لیفان می‌خواهید که تند و تیز باشد بسترن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن