کتاب الکترونیکی

محتوا  پنهان  1 کتاب های الکترونیکی 2 مزایای کتاب‌های الکترونیک نسبت به کتاب‌های چ

توسط NEWSATROPAT در 25 آذر 1399

کتاب های الکترونیکی

کتاب‌ الکترونیک یا اصطلاحا ebook ، جزو جدیدترین انواع کتاب‌ها هستند که بسیاری از علاقه‌مندان به خواندن کتاب لاتین به سمت آن رفته‌اند. اگرچه افراد زیادی کتاب‌های چاپی را برای مطالعه انتخاب می‌کنند، اما به نظرمی‌رسد به مرور و با پیشرفت سریع تکنولوژی کتاب‌های الکترونیکی جایگزین کتاب‌های چاپی خواهند شد. کتاب‌ الکترونیکی نه تنها میزان مصرف کاغذ را به حداقل می‌رسانند، بلکه قابل دسترس تر هستند.
کتاب الکترونیکی
کتاب الکترونیکی

مزایای کتاب‌های الکترونیک نسبت به کتاب‌های چاپی چیست؟

۱٫ صرفه جویی در زمان: البته برخی از افراد تمایل دارند که کتاب را دست بگیرند و آن را بخوانند اما دقت داشته باشید که پروسه رفتن به کتاب فروشی، خرید کتاب، برگشت به منزل و خواندن آن کتاب (به خصوص در مورد کتاب‌های غیر ضروری که به صورت دلخواه آن‎ها را انتخاب می‌کنیم) یک اراده آهنین می خواهد. اما کتاب‌های الکترونیک در لحظه پیدا شده و همان لحظه قابل خرید و استفاده‌اند. البته نمیخواهیم خواندن کتاب‌های چاپی را زیر سوال ببریم. اما برای افرادی که در طول روز زمان زیادی ندارند، این کتاب‌ها می‍تواند سطح مطالعه‌شان را افزایش دهد. ۲٫ فضای کم: دومین فایده‌ای که می‌توانیم در مورد کتاب‌های الکترونیک عنوان کنیم، اشغال کردن کمتر فضا نسبت به کتاب‎های چاپی است. با خرید کتاب‌های الکترونیکی می‌توانید هزاران کتاب را بدون اشغال کردن فضای زیاد در اختیار داشته باشید. ۳٫ کتاب‌های الکترونیکی رایگان: اگرچه بسیای از کتاب‌های الکترونیکی نیازمند پرداخت هزینه هستند. اما بسیاری از کتاب‌ها را می‌توانید بدون پرداخت هزینه خریداری کنید. سایت‌های معتبر بسیاری زیادی هستند که با اجازه ناشران و نویسندگان، کتاب‌های آن ها را به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می‌دهند. ۴٫ کتاب‌های الکترونیک تا بینهایت همراه شما هستند. نکته حائز اهیمت در مورد کتاب‌های الکترونیکی ماندگاری آن‌هاست. کتاب‌های چاپی ممکن است در طول زمان دچار آسیب‌های مختلف نظیر سوختگی، پوسیدگی و … شوند که این موضوع در مورد کتاب‌های الکترونیک صدق نمی‌کند و شما می‌توانید برای همیشه آن‌ها را نگهداری کنید. ۵٫ هزینه کمتر: هزینه کمتر در مقابل دریافت کتاب نیز آخرین ویژگی است که در مورد کتاب‌های الکترونیک وجود دارد. کتاب‌های الکترونیک به دلیل استفاده نکردن از کاغذ و چاپ، دارای قیمت‌هایی پایین‌تری نسبت به کتاب‌های چاپی هستند.

انواع فرمت‎های کتاب‌های الکترونیکی:

اغلب افراد با فرمت PDF در سیستم‌های الکترونیک آشنا هستند. اما کتاب‎های الکترونیک دارای فرمت‌های دیگری نیز می‌باشند. بسیاری از این فرمت‌ها به دلیل افزایش کیفیت کتاب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. چند نمونه از این فرمت‌ها را در زیر می‌بینید: ۱٫ AZW3: یکی از فرمت‌هایی است که می‌توانید آن را با استفاده از نرم افزار کیندل آمازون باز کنید. این فرمت برای کتاب‌های الکترونیک بسیاری مناسب است چرا که فشرده‌سازی آن بهتر انجام می‌شود . کافی است اپلیکیشن کیندل را بر روی دستگاه خود نصب کنید و این فرمت را اجرا کنید. ۲٫ Epub: این فرمت نیز با اسفتاده از نرم افزار ادوب دیجیتال ادیشن به راحتی باز می‌شود. ۳٫ PDF: پی دی اف فرمت رایج بسیاری از نسخه های الکترونیکی است. این فرمت را می‌توان با نرم افزار ادوب ریدر باز کرد. ۴٫ DJVU: این فرمت با نرم افزار هم اسم خودش قابل خواندن است. دی جی وی یو ریدر نام نرم افزاری است که می توانید با استفاده از آن این کتاب‌ها را بخوانید. ۵٫ MOBI: نرم افزار CALIBRE این فرمت را باز می‌کند. ۶٫ CHM: این فرمت نیز با ویندوز های معمولی قابل خواندن است و نیاز به نرم افزار خاصی ندارد.

خرید کتاب الکترونیکی از Ebookrally:

این روزها سایت‌های بسیار زیادی هستند که فروش کتاب‌های الکترونیک را آغاز کرده‌اند. این فروشگاه‌های کتاب شامل سایت‎های خارجی نیز می‌شوند که البته خرید از آن‌ها توسط کارت ‌های بانکی در داخل ایران امکان پذیر نیست. سایت ایبوک رالی این مشکل را حل کرده و نسخه‌های الکترونیکی غیر قابل دسترس را با ۸۰ درصد کاهش قیمت نسبت به قیمت آن‌ها در سایت‌ مرجع در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه از EBOOKRALLY کتاب الکترونیکی بخریم؟

خرید از EbookRally به راحتی انجام پذیر است. این کار را می توانید از دو طریق انجام دهید. ۱٫ اولین روش دانلود کتاب به روش مستقیم (از https://ebookrally.ir ) است. در این روش کافی است، عنوان و یا نام نویسنده مورد نظرتان را از سایت آمازون و یا سایت‌های دیگر پیدا کرده و سپس آن را در بخشی که برای سرچ کردن نام کتاب در نظر گرفته شده، تایپ کنید و عبارت مورد نظرتان را جست و جو کنید. دقت داشته باشید تنها کتاب‌هایی قابل خرید هستند که نسخه الکترونیکی آن‌ها موجود باشد.
کتاب الکترونیکی با ایبوک رالی
کتاب الکترونیکی با ایبوک رالی
۲٫ دومین روش خرید، سفارش کتاب است. با انکه EbookRally تعداد بسیار زیادی از کتاب‌های الکترونیک را در خود جای داده است، اما با اینحال ممکن است کتاب مورد نظرتان در این سایت یافت نشود. در اینصورت می‌توانید با مراجعه به قسمت سفارش کتاب، لینک مورد نظرتان که نسخه الکترونیکی کتاب در آن وجود دارد یا نام کتاب را در بخش مربوطه وارد کرده و درخواست کتاب خود را ثبت کنید. گروه ایبوک رالی مبلغ خرید کتاب را به شما اعلام می‌کنند و پس از پرداخت می‌توانید آن را در کمتر از ۱۲ ساعت دریافت کنید.
سفارش کتاب الکترونیکی
سفارش کتاب الکترونیکی منبع
آخرین مطالب