هر آنچه در مورد ورق گالوانیزه سقفی باید بدانیم! پروفیل فولادی اصفهان

در حالتی که شوره سپید روی جنس گالوانیزه شدید نباشد، فقط حیاتی قرار دادن ورق‌های گالوانیزه در برابر جریان هوا و

توسط NEWSATROPAT در 28 آبان 1401
در حالتی که شوره سپید روی جنس گالوانیزه شدید نباشد، فقط حیاتی قرار دادن ورق‌های گالوانیزه در برابر جریان هوا و در محیط خشک از در بین خواهند رفت. ولی شوره‌های شدیدتر باید قبل از این که جهت خشک شدن در معرض هوا قرار بگیرند، توسط محلول‌ها و ابزار قابل قبولی حذف شوند؛ در ادامه اصلی این محلول‌ها آشنا خواهیم شد. مورد قضیه شوره وقتی رخداد می‌افتد که ورق گالوانیزه به تازگی ساخت شده باشد؛ در همین زمان فلز بر روی هنوز عمل شیمیایی بالایی داشته و رغبت متعددی به مخلوط شدن با OH گوشه و کنار دارد. این محصولات همچنین اساسی اصطکاک پایینی بوده و حیاتی تراز لیز می باشند. از طرف دیگر کاربرد ورق های گالوانیزه در پروژه های ایجاد و ساز تجاری است. این محصولات برای ساخت اشکال پله ها و نردبان و دودکش ها و غیره هم به کارگیری می شوند. دسته‌بندی نشده هر چه گل ورق کاهش باشد ورق گالوانیزه از میزان مرغوب بودن بهتری برخوردار است و بها ورق گالوانیزه هم بالاتر است. شما می‌توانید جهت استعلام بها هر متر مربع ورق گالوانیزه، ارزش ورق گالوانیزه ۶۰، قیمت ورق گالوانیزه ۵۰و بقیه ورق‌های فولادی به برگه هر یک از این مقاطع در سایت آیرومارت مراجعه کنید. استعلام قیمت به رخ اینترنتی و دارای شماره‌گیری ۰۲۱۴۵۳۰۶ نیز امکان‌پذیر است. طریق گالوانیزه گرم؛ در این نحوه ورق های فولادی را در حمام مذاب بر روی غوطه ور می سازند. شایان ذکر میباشد که در ورق گالوانیزه امکان زنگ زدگی سفید هم دارد، زنگ سفید پودری سفید است که قابلیت به وجود آمدت بر هر سطحی که با فلز روی پوشش دیتا شده را دارد. زنگ سپید به شتاب شکل می دهد و می تواند منتخب از فلز روی ورق را به طور کامل از بین چیره شود که این امر موجب کمتر طول قدمت آن می ­شود.­ فقط در صورتی فلز مادر در معرض خطر قرار می گیرد که فلز روی به طور عمیق خراشیده شود. ورق‌های فولادی گالوانیزه اصلی پوششی از فرآورده زینک یا این که روی، مقاومت زیاد بالایی در برابر رطوبت دارند. با توجه به کاربرداین ورق ضخامت های ۱.۵ میل تا ۱۵ میل در بازار به صورت رول یا این که کلاف ارائه می شود. علت نامگذاری همین برگه ها به خاطر نحوه ی تولیدشان می باشد که به نحوه نورد گرم تولید می شوند. این ورق که از گزاره معروف-ترین و کلیدی ترین ورق های بازار به شمار می رود، به امداد شاخصی به اسم ST کیفیت سنجی می شود.

چرا ورق گالوانیزه

پوشش گالوانیزه کلیدی ساختار متالورژی منحصر به فرد به شخصی می باشد که به آن مقاومت فوق العاده ای در برابر زخم های مکانیکی در حمل و نقل، کارگزاری و سرویس می دهد و از دشواری خیلی لطف برخوردار است. لایه اتا در پوشش روی، حیاتی سختی کمی بوده و تماما شکل پذیر میباشد و پوشش را در برابر ضربه مقاوم می کند. لایه های آلیاژی زتا، دلتا و گاما نیز در واقع مشقت بار خیس از فولاد پایه هستند و در سرانجام مقاومت پر رنگ فولاد در برابر سایش و جراحت مکانیکی را گالوانیزه می کنند. در صورتی که شوره ایجاد شده در اختیار گرفتن نشود؛ حتی، می‌تواند مرحله ورق را ترک و آن را غیرقابل مصرف و استفاده کند. هیچ فلز دیگری به جز بر روی قابلیت و امکان گالوانیزه کردن محصولات فولادی را به ما نمی‌ دهد. صورت گیری کریستال ها بسته به سرعت سرد نمودن ورق و میزان بر روی بکار رفته در روند گالوانیزاسیون متعدد خواهد بود.
  • استفاده از ورق گالوانیزه 0.6 میل در ایجاد و ساز موجب خواهد شد تا قدمت سازه ارتقاء پیدا نماید چرا که این ورق ها اساسا ارتفاع قدمت بالایی دارند.
  • اگر در هر زمینه ای از صنعت و یا این که تولید و ساز وارد شوید، اساسی سازه های گوناگونی روبرو خواهید شد که برای کاربردهای یگانه و مختلفی طراحی شده اند.
  • از جمله همین دست اندرکاران می‌توان به تغییر و تحول قیمت سنگ آهن، قیمت جهانی فلز روی، بها ارز و عرضه و تقاضا اشاره کرد.
  • البته این نوع از ورق با مقاومت نسبتا بالایی در برابر رطوبت و باران زیاد نمی باشند و پیشنهاد می‌شود در نقاط لبریز بارش از آن‌ها به کارگیری نشود.
در ابتدا ورق ها که به شکل کلاف می باشند باز شده و به یکدیگر جوش می خورند بعد از آن به جهت این که تراز ورق از هرگونه روغن، رنگ و گریس پاکسازی شود، عملیات چربی گیری به بر روی آن ها انجام می شود. آن گاه از اسیدشویی ورق ها، آن ها را در وان آب شست و شو می دهند تا فراهم برای گالوانیزاسیون شود. هر طریق اساسی دقت به رخ آخری متاع انتخاب و انجام می گیرد در هر سه روش میزان کربن موجود در ورق اندازه گیری شده تا ضربه و فشار باعث شکستگی، سوراخ خوردگی و یا کمتر ضخامت و استحکام ورق نشود. البته چنانچه بخواهیم در مورد عمر اثرگذار کلام بگوییم خوب تر است واقعیت را قبول کنیم چرا که قدمت مفید ورق گالوانیزه ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد و مابقی آن را به تیتر قدمت اثرگذار این کالا نمی دانند. محصولات گالوانیزه خواص رنگی دارا‌هستند که می توانند مقاومت در برابر خوردگی بالا را تحمل کنند. ارتفاع قدمت ورق های گالوانیزه در محیط های خورنده حدود ۲۰ تا ۵۰ سال است. یکی از روش‌ های کارآمد برای افزایش مقاومت آهن و فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدن، گالوانیزه کردن آنهاست. در فرآیند گالوانیزه کردن ورق فولادی اهمیت به کارگیری از فلز روی یک پوشش نخ نما بر روی تراز ورق تولید می‌ کنند. پوشش به وجود آمده به گونه‌ ای میباشد که حتی در صورت از بین رفتن آن به هیچ تیتر شاهد زنگ زدگی ورق نخواهید بود. از سوی دیگر گالوانیزاسیون یا این که گالوانیزه نمودن ورق‌ها نسبت به بقیه روش‌ های رایج برای افزایش مقاومت آهن آلات در برابر زنگ زدگی، بها آخرین پایین‌تری دارد. مناسب بودن ارزش ورق گالوانیزه یک عدد دیگر از عارضه ها ارتقاء استقبال بازار از این محصولات است. این روز ها شاهد همین هستیم که در صنعت های اتومبیل سازی، سقف منازل، چراغ‌های خیابان‌ ها، ساخت نرده‌ ها و دروازه‌ ها، استادیوم ها، تولید پل و… از ورق‌ های گالوانیزه استعمال می‌ شود.

لوله صنعتی

این نوع ورق کیفیت قابل قبول تری داراست در شرایطی‌که لایه ی بر روی در آن انبوه و زیاد چسبیده به تراز باشد. در همین پست از سایت فولاد تاج به آشنایی مختصری اهمیت ورق گالاوانیزه می پردازیم و علاوه بر کاربرد ورق گالوانیزه ویژگی های فیزیکی و شیمیایی و کیفیات این ورق را نیز بیان می کنیم. برای تولید و تمیز کردن آسان هست و به جهت برنامه های کاربردی که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی دارا‌هستند استفاده می شود. شما خریدار گرامی می توانید برای اطلاع از بها ساندویچ پانل حیاتی مشاوران ما حساس شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید و بهترین خدمات و بهترین محصولات را از شرکت کارن پنل در خصوص خرید کردن ساندویچ پانل اخذ نمایید. هم چنین اضطراری به ذکر هست که بدانید بها ساندویچ پانل مهم توجه به صفحه های به کار گیری شده در ساخت آن تفاوت خواهد داشت. از نظر ظاهری نیز ورق‌های گالوانیزه در سه مدل سوای گل ، گل کوچک و گل درشت ساخت و به بازار عرضه می‌شود. تفاوت همین سه گونه ورق گالوانیزه در شکل‌گیری گل یا کریستال گالوانیزه بر روی ورق میباشد که به سرعت سرد کردن ورق و میزان بر روی بکار رفته در فرآیند گالوانیزاسیون بستگی دارد. به جهت دسته بندی گونه های ورق گالوانیزه علاوه بر شیوه تولید آن ها که گرم یا این که سرد باشد، می‌توان آنان را بر پایه صورت تولید که رول یا شیت، استفاده از گونه های آلیاژهای روی برای پوشش دهی، ضخامت ورق‌ها و انواع گل هم مدل بندی کرد. همین‌طور به برهان یک پوشش ضخیم از نحوه در شیوه گالوانیزه گرم، رنگ آمیزی قطعات و ورق‌ها طاقت فرسا هست البته این خلل در ورق‌های گالوانیزه شده به طریق سرد به دلیل ضخامت ناچیز پوشش روی، وجود ندارد. ظواهر درخشان و زیبا و رنگ آمیزی ساده‌تر ورق‌های گالوانیزه شده به روش سرد آن ها را برای استعمال در بدنه خودروها مطلوب می‌کند.

خمکاری ورق گالوانیزه چطور انجام می شود؟

در واقع همین فرایند، فرایندی هست که در کارخانه های تولید ورق فولادی به کار می رود. همین شیوه، شباهت بسیاری به گالوانیزه سازی گرم داشته؛ اما همانطور که اشاره کردیم صرفاً در کارخانه ‌های فولاد و به طور معمول بر بر روی موادی صورت می گیرد‌ که از قبل، صورت و قالب خاصی داشتند. در همین شیوه، مثل طرز گالوانیزه سازی گرم، ورق پروسه های تمیز سازی را پشت سر می ‌گذارد. سپس از آن یک حوض مالامال از روی مذاب می‌ گذرد و بعد از آن به موقعیت ابتدایی خویش گشوده خواهد گشت. در آغاز آن که پوششی محافظتی تولید می‌ نماید که همین پوشش از فلز در مقابل محیط اطراف حفظ می نماید.

عمر اثرگذار ورق گالوانیزه چقدر هست ؟

پس از غوطه‌ور کردن فولاد در حمام فلز بر روی مذاب شده و خنک شدن آن، فولاد و روی به سختی به یکدیگر چسبانده می‌شوند و یک پوشش نگهدارنده بر بر روی فولاد ایجاد می‌شود. همین ویژگی سبب ساز می‌گردد که به کار گیری از این فولادهای گالوانیزه یک عدد از گزینه‌های مقرون به صرفه، استوار و بادوام به جهت نگهداری از بنا فولادی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی باشد. در صورتی که ورق فولادی را اصلی فلز «روی» پوشش دهند، ورق گالوانیزه ساخت می‌شود. همان‌طور که از اسم آن معین است، همین شیوه شامل غوطه‌ورسازی فلز اهمیت در حوضی از بر روی مذاب است. ابتدا، فلز حیاتی را بایستی (یا به‌صورت مکانیکی یا شیمیایی و یا این که به هر دو روش) تمیز نمایید تا مطمئن شوید که قابلیت و امکان تولید پیوندی قدرتمند فی مابین فلز حیاتی و پوشش روی وجود دارد. تولیدکنندگان ورق فلزی ابعاد و ظاهر محصولات خویش را به دقت منتشر می کنند. تفاوت همین سه گونه ورق گالوانیزه در رخ گیری کریستال ( گل ) گالوانیزه بر روی ورق می باشد . در گوشه و کنار حفظ می بایست هوای آزاد جریان داشته باشد تا رطوبت فضای انبار درون شکاف‌های مرحله ورق حبس نشود.

رده محصول

لذا همین محصولات در صنعت تولیدات اسباب خانگی و لوازم برقی در حجم های فراوان بالا استعمال می شوند و مهم توجه به انواعی که دارند از سطح تقاضای بالا برخوردار هستند. لذا مقاوم‌ سازی اثاثیه برقی اهمیت به کارگیری از این محصول انجام گرفته و منجر می‌ شود تا یک جنس برقی فوق العاده کلیدی کیفیت که در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم میباشد ، به ساخت رسد. برای تولید پروفیل گالوانیزه ورق‌های مهم ضخامت زیر به رخ نهایی خود در می‌آیند و آن گاه در حمام‌های گالوانیزه قرار داده می‌شوند. پروفیل گالوانیزه مقاومت خیلی خوبی را در مقابل زنگ زدگی از خویش نشان می‌دهد. لذا از این طریق سبب ساز به حفاظت کامل شده و مانع از خوردگی این نقاط خواهد شد. در استانداردهای اروپا به جهت فولاد های گالوانیزه به روش تولیدی غوطه وری داغ، کیفیت سطح و پرداخت پوشش به طور مجزا تقسیم بندی گردیده است. سخن اول در این استاندارد بیانگر مدل پرداخت و دومی سخن نشان دهنده کیفیت آن می باشد که در تحت به آن اشاره خوا هیم کرد. محصولات گالوانیزه ای که به رخ روغنی و با مرحله فعال تولید می شوند دارای فرایندهای قبل از رنگ آمیزی و فسفاته سازگار هستند. گونه های گریدهای ورق گالوانیزه اصلی امکان های صورت پذیری و قابل رقابت اساسی محصولات سرد نورد دیده خواهند بود.

قابل تامین بودن آهن و فولاد ایجاد یک میلیون واحد مسکونی

استفاده از ورق های گالوانیزه به شما همین قابلیت را می دهد که دیگر مبادرت به رنگ نمودن یا بازرسی سطوح نکنید لذا در مدت زمان کمی می توانید به هدف خویش نزدیک شوید. از طرف دیگر از آنجایی که این محصولات هیچ نوع ارتباطی به حالت آب و هوایی ندارند‌، لذا می قدرت گفت حساس استعمال از ورق گالوانیزه می توانید از سطح های حفظ تام کنید. در همین نوشته به تحلیل گالوانیزه چیست پرداختیم و ذکر شد که گالوانیزه نه محصولی مشخص و نه جنسی متعدد می باشد بلکه گالوانیزه پوششی هست که بر بر روی مقاطع آهنی اعمال میشود تا طول عمر و بازدهی آن‌ها را بالا ببرد. گفته می گردد قطعاتی که اهمیت پوشش گالوانیزه ساخت شده‌اند می‌توانند تا 70 سال فارغ از عیب فعالیت کنند. می‌توان به طور کلی گفت که ورق گالوانیزه اکثر در مواقعی کاربرد داراست که ورق سیاه، پاسخگوی نیازهای خریدار نباشد. برای داده ها اکثر می توانید به نوشته طریق های از فی مابین بردن زنگ زدگی آهن مراجعه کنید. خوردگی خفیف سطحی در اثر اکسید شدن در ضمن روند (یعنی در فرآیندهای گرم و عملیات حرارتی) یا در اثر واکنش حساس محفظه خورنده در طول محافظت در انبار تولید ورق گالوانیزه چیست می شود. اگر چه اهمیت به کارگیری حفظ کننده های موقت در موقع انبار کردن و یا این که وسایل در دست گرفتن کننده در ارتفاع عملیات می توان از این مدل خوردگی خودداری کرده و یا این که آن را به دست‌کم رسانید البته نمی اقتدار از این دسته خوردگی به طور کامل جلوگیری به فعالیت آورد.

ورق قطعات

قیمت مطلوب و استعمال از تکنولوژی‌های روز عالم به جهت ایجاد همین ورق‌ها از ویژگی‌های بارز محصولات این کمپانی است. ورق‌های گالوانیزه شرکت تاراز به شکل تخصصی در صنایع خودروسازی استعمال می‌شود. فولاد و آهن از عناصری تشکیل شده‌اند که مضاعف در گیر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شوند. از مزایای ورق گالوانیزه همان ضدزنگ بودن آن هست که موجب کاربرد گسترده ی گونه های ورق گالوانیزه در صنایع متفاوت شده است. به جهت خرید کردن ورق گالوانیزه و استعلام ارزش می توانید مهم شماره تلفن ۶۶۳۰۳۰۰۰-۰۲۱ حساس کارشناسان فروش اسنپ فلز در رابطه باشید. چنانچه شما به طراوت به نقل از سایت خبری وارد دنیای پهناور صنعت های فولادی شده‌اید، ممکن است درباره فرایند گالوانیزه گرم شنیده باشید. ورق‌های گالوانیزه شده در صنعت کاربردهای فراوانی دارا‌هستند و آشنایی مهم آن لازمه هر صنعت‌گری است. همین دسته ورق فولاد پوشیده شده کلیدی روی، فولاد گالوانیزه نامیده می‌شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن