بهترین ماسک برای مقابله با کووید

ماسک راما وسیله ای یکبار مصرف و گشاد است که باعث ایجاد یک مانع فیزیکی بین دهان و بینی فرد استفاده کننده و آلود

توسط NEWSATROPAT در 24 دی 1399

ماسک راما وسیله ای یکبار مصرف و گشاد است که باعث ایجاد یک مانع فیزیکی بین دهان و بینی فرد استفاده کننده و آلودگی های احتمالی در محیط نزدیک می شود. اگر به درستی از ماسک سه لایه جراحی راما استفاده شود ، ماسک جراحی برای جلوگیری از قطرات ذرات بزرگ ، پاشیده ها ، اسپری ها یا پاشیدگی هایی که ممکن است حاوی ویروس و باکتری باشند ، کمک می کند تا از رسیدن آن به دهان و بینی استفاده کننده جلوگیری کند. ماسک های جراحی موانع موثری برای حفظ قطرات بزرگ آزاد شده از دهان و بینی توسط استفاده کننده در ملاعام است. ماسک های جراحی به کاهش قرار گرفتن در معرض بزاق و ترشحات تنفسی فرد استفاده کننده کمک می کند که در غیر این صورت می تواند تا 26 فوت حرکت کند.  ماسک جراحی همچنین به دارندگان یادآوری می کند که نباید دهان یا بینی خود را لمس کنند ، که در غیر این صورت می تواند ویروس ها و باکتری ها را پس از لمس یک سطح آلوده منتقل کند.


ماسک جراحی ، با طراحی ، ذرات بسیار کوچک در هوا را که ممکن است از طریق سرفه ، عطسه یا برخی اقدامات پزشکی منتقل شوند ، فیلتر یا مسدود نمی کند. ماسک های جراحی نیز به دلیل قرارگیری شل بین سطح ماسک صورت و صورت ، محافظت کاملی در برابر میکروب ها و سایر آلودگی ها ندارند.


ماسک جراحی نباید با ماسک تنفسی اشتباه گرفته شود و به همین ترتیب تایید نشده است. ماسک های جراحی برای محافظت از فرد در برابر استنشاق باکتری های موجود در هوا یا ذرات ویروس ساخته نشده اند و از تنفس هایی که برای این منظور طراحی شده اند ، کارایی کمتری دارند. [کارایی جمع آوری فیلترهای ماسک جراحی در هنگام اندازه گیری با استفاده از پارامترهای آزمون برای صدور گواهینامه NIOSH ، می تواند برای ماسک های تولیدکنندگان مختلف از کمتر از 10٪ تا تقریبا 90٪ باشد. با این حال ، یک مطالعه نشان داد که حتی برای ماسک های جراحی با فیلترهای "خوب" ، 80- ماسک سه لایه rama of افراد از یک تست برازش کیفی پذیرفته شده توسط OSHA رد شدند و یک آزمایش کمی 12-25 25 نشت نشان داد.


ماسک ۳ لایه راما مدرن از کاغذ یا سایر مواد غیربافته ساخته می شوند و باید بعد از هر بار استفاده دور انداخته شوند.


ساختار ماسک 3 لایه rama


بهترین قیمت ماسک راما به حالت و ساختار آن بستگی دارد. ماسک راما ملت بلون دار سه لایه هستند (سه لایه). این ماده سه لایه از یک پلیمر دمیده ذوب ساخته شده است که معمولاً پلی پروپیلن است و بین پارچه های غیر بافته قرار می گیرد. مواد مذاب دمیده به عنوان فیلتری عمل می کند که میکروب ها از ورود یا خارج شدن ماسک جلوگیری می کنند. در ایران به طور معمول استفاده می شود تا کاربر بتواند ماسک را طوری گسترش دهد که ناحیه بینی تا چانه را بپوشاند. ماسک ها با حلقه های گوش ، بندهای سر ، یا بندهای الاستیک روی سر محکم می شوند.



 به همین دلیل خرید عمده ماسک راما در بین مراکز درمانی معمول است.


برای تولید ماسک راما از چه موادی استفاده می شود؟


مواد فیلتر در لایه میانی ماسک راما ملت بلون دار  ممکن است از میکرولیاف با بار الکترواستاتیک ساخته شده باشد. یعنی الیاف الکترود هستند. فیلتر electret احتمال انحراف ذرات کوچکتر و برخورد به فیبر را افزایش می دهد ، نه اینکه مستقیم از آن عبور کند (جذب الکترواستاتیک).  در حالی که پیشرفت هایی وجود دارد فیلترهای الكترونی تولید شده در بازار توسط بسیاری از انواع ضد عفونی ، از جمله شستشو با آب و صابون یا الكل ، كه باعث از بین رفتن بار الكتریكی می شود ، خراب می شوند.


از کجا ماسک راما بخریم ؟


در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، مقامات بهداشت عمومی دستورالعمل هایی را در مورد چگونگی ذخیره ، ضد عفونی و استفاده مجدد از ماسک های فیلتر الکترو بدون آسیب رساندن به کارایی فیلتراسیون صادر کردند. ماسک های جراحی استاندارد یکبار مصرف برای شستشو طراحی نشده اند. برای خرید ماسک سه لایه راما می توانید به نمایندگی ماسک راما مراجعه کنید.


آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن