دانشمند پشت N95 با این نسخهها کار به ماسک قابل استفاده مجدد

نوشته شده توسط Sriram Veera | بمبئی | به روز شده در: آوریل 14, 2020 8:04:48 am از آنجا که N95 ماسک

توسط NEWSATROPAT در 25 اردیبهشت 1399
نوشته شده توسط Sriram Veera | بمبئی | به روز شده در: آوریل 14, 2020 8:04:48 am
coronavirus, coronavirus covid 19, covid 19, n 95 masks for coronavirus, reusable n 95 masks, can mask prevent coronavirus, masks for coronavirus از آنجا که N95 ماسک تنها می تواند مورد استفاده قرار گیرد هنگامی که در معرض محیط های مانند بیمارستان ها قبل از آن خود را از دست ویروس-توقف قدرت در جهان به خاطر او دوباره. (عکس)

پیتر Tsai و نمی توانستم بخوابم. 68 ساله در تایوان متولد دانشمند معروف جهان به عنوان مرد پشت حال و روز تنفسی N95 — آخرین دفاع در برابر Covid-19 ویروس برای کارکنان بهداشتی درمانی در سراسر جهان — بازنشسته شده در سال گذشته است.

این ژانویه او آب گرفتگی با ایمیل ها و تماس های تلفنی است که تا به حال مشترک خودداری کنند: می تواند او نشان می دهد راه را برای ایجاد N95 ماسک قابل استفاده مجدد? پس از این ماسک تنها می تواند مورد استفاده قرار گیرد هنگامی که در معرض محیط های مانند بیمارستان ها قبل از آن خود را از دست ویروس-توقف قدرت در جهان به خاطر او دوباره.

جزئیات| توضیح داد: دلایل جدید چرا ماسک کمک در برابر Covid-19

Tsai و تصمیم به بیرون آمدن از بازنشستگی و در حال حاضر معتقد است که او و ترک خورده است و در این مورد.

"شما می دانید خنده دار و طنز در این همه؟" Tsai و می گوید هند اکسپرس از خانه اش در ایالات متحده است. "شارژ فن آوری است که من استفاده کرده بود در سال 1992 به N95 ضبط این ویروس به نام "کرونا شارژ'."

در حال حاضر او نامیده می شد برای جلوگیری از coronavirus. روش او در سال 1992 بود الکترواستاتیک شارژ در microfibres در ماسک است که بهبود بهره وری فیلتر ده بار اجازه می دهد آن را به متوقف کردن sub-micron-sized میکروب.

"من نمی توانستم بخوابم وقتی که تماس ها و ایمیل شروع به ریختن در. در واقع دو ماه گذشته من را از خواب اما در حال حاضر من فکر می کنم من می توانید کمی استراحت," Tsai می گوید.

پیتر Tsai

"گرما درمان است بهترین راه حل است که من آمده ام تا در حال حاضر. گرما ماسک در 70 درجه به مدت 60 دقیقه. که باید غیر فعال کردن این ویروس را, ماسک resuable. وجود دارد راه حل های دیگر مانند بخار و غیره اما این حرارت دارای بیشترین وعده. FDA و دیگران در حال نگاه کردن به آن در حال حاضر. وجود دارد بحث در مورد استفاده از اشعه ماوراء بنفش است اما من گمان می کنم آن می تواند تنزل مواد پلی پروپیلن از ماسک."

بخوانید| شستشو برای دفع: همه شما نیاز به دانستن در مورد ماسک های صورت

Tsai و ممکن است ترک خورده اند این پازل در زمان کوتاه اما آن را گرفته بود او را به یک زمان طولانی برای حل آن در سال 1992. "پنج سال طولانی است. ما می دانستیم که آن را تا به حال به انجام کاری با شارژ microfibres در سطح ماسک و ما سعی کردیم همه چیز است."

Tsai و همیشه راهی برای خروج از بحران است. پسر فقیر برنج کشاورز, او تا به حال به مبارزه برای رسیدن به اهداف خود. "من برای پنج سال پس از فارغ التحصیلی کالج در تایوان در سال 1975. ما پول زیادی ندارد در همه. من تا به حال به صرفه جویی در سفر و مطالعات انجام شده در امریکا است. من مشغول به کار در صنعت نساجی در مدیریت کیفیت زمانی که متوجه شدم که این کشور فاقد تحقیق و توسعه کار می کنند. همه ما به تولید; تجهیزات و تکنولوژی از ژاپن یا آمریکا و یا اروپا. من رفتم به دانشگاه ایالتی کانزاس به مطالعه است."

او شگفت زده شده بسیاری وجود دارد با ثبت نام برای 500 اعتبارات هر چند یک دانشجوی دکترا فقط نیاز 90 اعتبار به فارغ التحصیل. او در زمان دوره های آموزشی در سراسر طیف: مهندسی مکانیک, مواد, مهندسی, مهندسی برق, مهندسی شیمی, فیزیک و ریاضیات. "من می خواستم یک پایه خوب در ریاضیات تبدیل شد دستیار آموزش."

که چند رشته کنجکاوی بعدها به او کمک کند و در تقویت تنفسی.

"من نمی اختراع N95 ماسک. روش شارژ که افزایش تصفیه آن است سهم من. من ترکیب دو تکنولوژی — ذوب باد و شارژ الکترواستاتیک — تولید یک لایه مذاب دمیده پارچه است که در هسته ماسک ماسک."

ذوب باد تبدیل الیاف به منسوجات بی بافت با منافذ ريز. این الکترواستاتیک شارژ می دهد فیبر الکتریکی که تله و توقف sub-micron ویروس ها و باکتری ها. "من اولیه ماسک برای ساخت و ساز و نقاشی کارگران و نقاشی کارگران است. بعدها مورد استفاده برای بهداشت و درمان است."

آن را در حال حاضر عمده سپر در Covid-19 جهان است. در سال 2018 او آمده بود تا با آبی triboelectrification فرایند تصفیه کننده هوا. "شما همان اعمال می شود برای N95 برای کاهش نیمی از آن مواد و از همه مهمتر آن را افزایش می دهد تصفیه ده بار بیشتر است."

Tsai یک قهرمان در جهان پزشکی در حال حاضر. "من خیلی خوشحالم که اختراع من کمک کرده است تا برای صرفه جویی در زندگی می کند. شما می دانید برخی از استادم دوستان به شوخی می گویند که من باید دریافت جایزه نوبل شد. شما می دانید آنچه که من آنها را بگویم ؟ من باید 'NoBelly' جایزه به من از دست داده اند تمام معده چربی به علت بی خوابی بار در دو ماه گذشته" او می گوید.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب